Αγώνας δρόμου για να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία

Σε αγώνα δρόμου για την κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, προκειμένου τα σχολεία να είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους μαθητές την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου έχουν αποδυθεί οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας.

Η πολιτική του ηγεσία και πιο συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, αλλά και ο αρμόδιος για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση υφυπουργός Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος συντονίζουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου αύριο τα σχολεία να είναι ανοιχτά και με τους δασκάλους και τους καθηγητές στις θέσεις τους.

Ωστόσο, δεν κρύβουν ότι υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι αθρόες συνταξιοδοτήσεις προσωπικού τα προηγούμενα χρόνια αλλά και φέτος, οι μηδαμινές προσλήψεις που οφείλονται στην «σκληρή» αναλογία 1/10 (προσλήψεις/αποχωρήσεις) που ισχύει στην εκπαίδευση έχουν απομειώσει τα σχολεία από δασκάλους και καθηγητές.

Το κενό και φέτος θα καλυφθεί με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε κάθε περίσταση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει συνολικά στη λειτουργία των σχολείων από την επόμενη σχολική χρονιά (2015-2016) η διατήρηση των ιδιαίτερα αυστηρών δημοσιονομικών διατάξεων για την πρόσληψη προσωπικού.

Για αυτό το λόγο ζητάει τη διενέργεια νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ, προκειμένου να προσληφθούν τουλάχιστον 10.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αριθμός που εκτιμάται ότι είναι ικανοποιητικός, ώστε το σύστημα του προσωπικού να εξισορροπηθεί και να μπει σε μια τάξη.

Ξεκίνησαν οι προσλήψεις αναπληρωτών

Ήδη το Σάββατο ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις των πρώτων 3.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ενώ αύριο το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει τις προσλήψεις ακόμη 2.000 αναπληρωτών που αφορούν στην ειδική αγωγή.

Σταδιακά και τις επόμενες ημέρες μετά τον αγιασμό θα γίνονται συνέχεια προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφθούν τα κενά σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται θα πρέπει να παρουσιαστούν ως αύριο 10 Σεπτεμβρίου στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να τοποθετηθούν από τον διευθυντή Εκπαίδευσης σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσελήφθησαν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

«Θα προσπαθήσουμε να είναι οι καθηγητές, οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι στις θέσεις τους στο μεγαλύτερο δυνατόν βαθμό» είπε χθες ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξη του στον Real fm 97,8 και στον Νίκο Χατζηνικολάου.

«Από τώρα σας λέω ότι κατά τις σημερινές μας προβλέψεις, 500 θέσεις θα μείνουν κενές, διότι παρ' όλο τον αγώνα μας, τα 22.500 κενά τα κατεβάσαμε σε 16.500 με λιγότερες αποσπάσεις, περισσότερες παράλληλες αναθέσεις διδασκαλίας και καλύτερη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, αλλά από τις 16.500 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε μόνο τις 16.000. Δηλαδή ξεκινάμε με 500 μείον και θα προσπαθήσουμε να είναι μόνο αυτά τα κενά μας» ανέφερε συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας.

«Ό,τι προκύπτει τώρα από εκπαιδευτικούς που δηλώνουν επαπειλούμενη εγκυμοσύνη, από ασθένειες που θα προκύψουν, θα κοιτάμε με μια ομάδα 1.000 αναπληρωτών που θα κρατήσουμε ως ετοιμοπόλεμους, να καλύπτουμε αυτά τα κενά που θα προκύπτουν» συνέχισε.

Το χρονοδιάγραμμα

Χθες ο Ανδρέας Λοβέρδος μιλώντας στον Real fm 97,8 έθεσε το χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

«Εάν την Πέμπτη δεν είναι όπως τουλάχιστον οργανώνουμε τα πράγματα εμείς, στα δημοτικά όλα τα παιδιά με δασκάλους, αν όχι με όλους την πρώτη εβδομάδα, αλλά πάντως με δασκάλους, όχι αδέσποτα παιδιά, παιδιά που μένουν στο δρόμο επειδή δεν πήγε δάσκαλος και κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή που δύνανται να καλύπτονται τις επόμενες εβδομάδες, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα, έχουμε πετύχει» είπε στη συνέντευξή του ο κ. Λοβέρδος.

«Εάν δείτε παιδάκια όπου πάνε στο σχολείο και δεν υπάρχει δάσκαλος, εκεί νομίζω ότι το υπουργείο απέτυχε και αυτό θα είναι πολύ οδυνηρό» συνέχισε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα