Η σοκολάτα κάνει καλό στην καρδιά όχι όμως και στα οστά
Οι ηλικιωμένες γυναίκες που τρώνε σοκολάτα καθημερινά έχουν πιο αδύναμα, εύθραυστα οστά από τις συνομήλικες τους που παρασύρονταν λιγότερο συχνά από τον πειρασμό και η διαφορά δεν φάνηκε να οφείλεται στις συνολικές διατροφικές συνήθειες.
Ο Δρ Τζόναθαν Χοντγκσον από τη Σχολή Ιατρικής και Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας εξηγεί ότι «πρόκειται για την πρώτη μελέτη που διερευνά τη σχέση μεταξύ πρόσληψης σοκολάτας και μετρήσεων της οστικής δομής και εγείρει ανησυχίες γιατί η συχνή κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και κατάγματος.
Η σοκολάτα είναι πλούσια σε φλαβονοειδή και σε ορισμένες μελέτες έχει διαπιστωθεί ότι κάνουν καλό στα οστά. Ωστόσο, η σοκολάτα περιέχει και εστέρα οξαλικού οξέος, ο οποίος εμποδίζει την απορρόφηση του ασβεστίου και φυσικά ζάχαρη η οποία μπορεί να ενισχύσει την απέκκριση του ασβεστίου.
Ο ερευνητής για να μελετήσει την επίδραση της σοκολάτας στα οστά, έθεσε υπό ιατρική παρακολούθηση 1.001 γυναίκες 70-85 ετών που συμμετείχαν σε έρευνα για τα συμπληρώματα ασβεστίου και τον κίνδυνο κατάγματος.
Οι γυναίκες που έτρωγαν καθημερινά σοκολάτα είχαν 3,1% χαμηλότερη οστική πυκνότητα, κατά μέσο όρο, συγκριτικά μ' αυτές που έτρωγαν σοκολάτα λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα, όπως και πιο αδύναμα οστά στην φτέρνα και την κνήμη.
Η συχνή κατανάλωση σοκολάτας συμβάδιζε με τη συχνή κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών όπως και στα άτομα που έτρωγαν λιγότερο συχνά σοκολάτα.
Επίσης οι λάτρεις της σοκολάτας δεν κατανάλωναν περισσότερα κορεσμένα λίπη, υδατάνθρακες ή ζάχαρη και λιγότερη πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, άμυλο και κάλιο.
Οι γυναίκες που έτρωγαν σοκολάτα καθημερινά ζύγιζαν λιγότερο και κατά μέσο όρο είχαν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος. Επίσης προσελάμβαναν περισσότερες θερμίδες και είχαν υψηλότερη κοινωνικοοικονομική κατάσταση.
Η σχέση μεταξύ βαριάς κατανάλωσης σοκολάτας και χαμηλότερης οστικής πυκνότητας συνέχισε να ισχύει ακόμα και όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους αυτούς τους παράγοντες. Η επίδραση έχει σχέση με ένα συστατικό της σοκολάτας και όχι με τον τρόπο ζωής ή τον διατροφικό παράγοντα madata.grΣχόλια ( 0 )
Γράψε το σχόλιό σου

Αποκεφάλισε τον σκύλο της πρώην του για αντίποινα στην Κω
Σοκ έχει προκαλέσει στη τοπική κοινωνία της Κω, ο αποκεφαλισμός ενός σκύλου από έναν άνδρα, ο οποίος θέλησε με αυτόν τον τρόπο να εκδικηθεί- Σοκ! Μαθητές έβαλαν φωτιά σε σπίτι μεταναστών στην Σπάρτη
- "Λευτεριά στα παιδιά του gamato.info": Συγκέντρωση διαμαρτυρίας
- Ας βοηθήσουμε τους άστεγους της Αθήνας
- Ομογενής από την Αυστραλία δίνει τα λεφτά της για την Ελλάδα
- Το ελληνικό Focus απαντά προκλητικά








