Το ηχητικό ντοκουμέντο πρόδωσε τον συγκυβερνήτη του μοιραίου Airbus A320

Το ηχητικό ντοκουμέντο με τα όσα ειπώθηκαν την τελευταία μισή ώρα της μοιραίας πτήσης του Airbus της Germanwings «ρίχνει» φως στο τι συνέβη πριν την συντριβή του αεροσκάφους στις γαλλικές Άλπεις. Τα όσα ακούγονται άλλωστε οδήγησαν τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι ο συγκυβερνήτης Andreas Lubitz έριξε επίτηδες το αεροπλάνο.

Τι συνέβη τα τελευταία 30 λεπτά;

Η πτήση 4U 9525 αναχώρησε από την Βαρκελώνη με 144 επιβάτες στις 7:01 ώρα Ελλάδος, στις 24 Μαρτίου. Το Airbus 320 άρχισε να πετά πάνω από την θάλασσα με κατεύθυνση την Γαλλία και μισή ώρα αργότερα, είχε φτάσει στα 38.000 πόδια. Η πτήση ήταν προγραμματισμένο να κρατήσει δύο ώρες.

Στις 7:30 ώρα Ελλάδος, το αεροσκάφος επικοινώνησε για τελευταία φορά με τον πύργο ελέγχου. Επρόκειτο για επικοινωνία ρουτίνας, που ζητούσε την άδεια να συνεχίσει την διαδρομή του. Μέχρι τότε, όλα πήγαιναν καλά. Ωστόσο, ένα λεπτό αργότερα, στις 7:31 ώρα Ελλάδος, το Airbus άρχισε να χάνει ύψος. Ο Γάλλος εισαγγελέας Μπρις Ρόμπιν δεν έδωσε στη δημοσιότητα τους ακριβείς χρόνους από το ηχητικό, ωστόσο είπε ότι οι δύο πιλότοι είχαν τον έλεγχο τα πρώτα 20 λεπτά της πτήσης.


Πούλμαν που μεταφέρουν τους συγγενείς των θυμάτων της μοιραίας πτήσης φτάνουν συνεχώς στην Seyne les Alpes.

Ο εισαγγελέας ανέφερε ότι αρχικά, ο συγκυβερνήτης ήταν πολύ ευγενικός στις απαντήσεις του προς τον πύργο ελέγχου, στη συνέχεια ήταν «λακωνικός», ιδιαίτερα όταν ο κυβερνήτης άρχισε να ενημερώνει για την προγραμματισμένη προσγείωση. Λίγη ώρα μετά, ο κυβερνήτης εγκατέλειψε το πιλοτήριο, προφανώς για να επισκεφτεί την τουαλέτα.

Μάλιστα, στο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγεται ο κυβερνήτης να ζητά από τον Andreas Lubitz να αναλάβει τον έλεγχο του αεροσκάφους. Στη συνέχεια, ακούγονται βήματα και την πόρτα του κόκπιτ να κλείνει.

Πλέον, ο Lubitz ήταν μόνος στο πιλοτήριο και πάτησε τα κουμπιά ώστε να ξεκινήσει το αεροσκάφος να χάνει ύψος, σύμφωνα πάντα με τον εισαγγελέα Ρόμπιν. «Αυτή η πράξη μπορεί μόνο να είναι εσκεμμένη» δήλωσε χαρακτηριστικά. Από εκεί και πέρα, χρειάστηκαν μόλις δέκα λεπτά μέχρι το αεροσκάφος να συντριβεί στις γαλλικές Άλπεις. Και σε αυτό το χρονικό διάστημα, ο συγκυβερνήτης δεν είπε ούτε μία κουβέντα.

Στο ηχητικό ακούγεται ο κυβερνήτης που επιστρέφει από την τουαλέτα. Μόλις συνειδητοποίησε ότι δεν μπορεί να μπει στο πιλοτήριο, άρχισε να χτυπά δυνατά την πόρτα. Ωστόσο, δεν έλαβε καμία απάντηση. Μάλιστα, προσπάθησε ακόμη και να σπάσει την πόρτα, ωστόσο δεν τα κατάφερε.

Στο διάστημα αυτό, η αναπνοή του συγκυβερνήτη ήταν κανονική, ενώ δεν έστειλε και σήμα κινδύνου. Το αεροσκάφος έχανε 4.000 πόδια το λεπτό. Η τελευταία επικοινωνία των ραντάρ με το Airbus έγινε στις 7:40 ώρα Ελλάδος. Οι υπεύθυνοι εναέριας κυκλοφορίας προσπαθούσαν μάταια να επικοινωνήσουν.
Στα τελευταία δευτερόλεπτα του ηχητικού, οι επιβάτες ακούγονται να ουρλιάζουν από πανικό. Ο εισαγγελέας ανέφερε ότι δεν είχαν ιδέα για το τι συμβαίνει στο πιλοτήριο, μέχρι εκείνη την στιγμή. Το αεροσκάφος έπεσε στο βουνό με ταχύτητα 700 χιλιομέτρων.

Που στρέφονται οι έρευνες

Πλέον, το βάρος των ερευνών πέφτει στον συγκυβερνήτη. Η γερμανική αστυνομία έχει ξεκινήσει από χθες τις έρευνες στο σπίτι του Andreas Lubitz, στο Μονταμπάουρ. Προσπαθούν να βρουν στοιχεία που να ρίξουν φως στους λόγους που ο 28χρονος αποφάσισε να ρίξει το Airbus, παίρνοντας τη δική του ζωή αλλά και ακόμη 149 ανθρώπων.

Η Lufthansa έκανε γνωστό ότι ο Lubitz είχε διακόψει την εκπαίδευσή του το 2009 για μικρό χρονικό διάστημα, ωστόσο επέστρεψε και την ολοκλήρωσε όταν επανεξετάστηκε και κρίθηκε κατάλληλος. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa δεν εξήγησε τους λόγους για τους οποίους διέκοψε την εκπαίδευσή του.


Οι έρευνες στα συντρίμμια του Airbus της θυγατρικής της Lufthansa συνεχίζονται.

Πάντως, οι πληροφορίες που έρχονται στην δημοσιότητα αναφέρουν ότι ο 28χρονος εγκατέλειψε την εκπαίδευση για πολλούς μήνες, καθώς έπασχε από κατάθλιψη. Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ακόμη ένα ενδεχόμενο είναι να είχε πάθει υπερκόπωση. Δεν είναι λίγοι επίσης αυτοί που έθεσαν το θέμα των απεργιών στην γερμανική αεροπορική εταιρία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Lubitz ενδεχομένως να είχε κάποια αντιδικία με την Lufthansa.

Εξάλλου, προς το παρόν έχει βρεθεί το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους και οι διασώστες που ερευνούν ακατάπαυστα το σημείο της τραγωδίας προσπαθούν να εντοπίσουν και το δεύτερο, προκειμένου να δοθούν περισσότερα στοιχεία για την πτήση.

Οι εταιρίες αλλάζουν τον κανονισμό

Στο μεταξύ, τη στιγμή που έχει ανοίξει ένα μεγάλο θέμα για την ασφάλεια στις πτήσεις, τέσσερις αεροπορικές εταιρίες ανακοίνωσαν ότι αλλάζουν τον κανονισμό και πλέον επιβάλλουν την παρουσία δύο ατόμων μέσα στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια των πτήσεων.

Πρόκειται για την καναδική Air Transat, την ισλανδική Icelandair, τη νορβηγική Air Shuttle και τη βρετανική Easyjet. Η βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους, ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι από σήμερα Παρασκευή «θα αλλάξει η διαδικασία» και θα υπάρχουν διαρκώς δύο μέλη του πληρώματος στο πιλοτήριο.

Κάτι ανάλογο ανακοίνωσε ότι προτίθεται να κάνει στο άμεσο μέλλον και η ομοσπονδία των γερμανικών επιχειρήσεων της πολιτικής αεροπορίας (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft e.V, BDL).

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα