Οι αλλαγές στην Παιδεία, στα Θρησκευτικά, οι εξηγήσεις Φίλη και τα πυρά

Ψηφίστηκε επί της αρχής και επί των άρθρων το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτιστμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις, που προβλέπει πολλές αλλαγές στην παιδεία και αποτέλεσε την αιχμή του δώρατος μεταξύ της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης.

Ο  υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης σημείωσε ότι από τον Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για το νέο πρόγραμμα των θρησκευτικών στα σχολεία, ώστε «να είναι μάθημα γνώσης των θρησκειών και όχι μάθημα ομολογιακό».

Το μάθημα των θρησκευτικών αλλάζει από φέτος σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.

Σύμφωνα με τον υπουργό το μάθημα θα πάψει να είναι ομολογιακό και κατηχητικό και θα μετατραπεί σε μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας.

Η αναφορά του Νίκου Φίλη έχει ως εξής:

«Θα ήθελα να ενημερώσω τη Βουλή των Ελλήνων ότι από φέτος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Άκουσα μία τοποθέτηση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη, προ μηνός σε μία τηλεοπτική εκπομπή, που είπε ότι συμφωνεί να αλλάξει το πρόγραμμα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Το πρόγραμμα που έχουμε έτοιμο ως ΙΕΠ προέκυψε από ειδική επιτροπή που συγκροτήθηκε και άκουσε όλες τις πλευρές, και την Εκκλησία και τους θεολόγους. Η απόφαση βεβαίως είναι της Πολιτείας, έτσι λειτουργεί το σχολείο. Δεν λειτουργεί με αποφάσεις άλλων, είμαστε έτοιμοι, θα πάμε σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσουμε σε ένα πρόγραμμα αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε να μην είναι μάθημα ομολογιακό, κατηχητικό αλλά μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας, αλλά και τον άλλων θρησκευμάτων τα οποία περιβάλλουν τη χώρα μας ή θρησκευμάτων, οι πιστοί των οποίων ζούνε στη χώρα μας. Ελπίζουμε συντόμως να παρουσιάσουμε αυτό το πρόγραμμα της επιμόρφωσης των θεολόγων».

Ο υπουργός επανέλαβε ότι οι αλλαγές στην Παιδεία ξεκινούν από κάτω, αναβαθμίζοντας το δημοτικό και το γυμνάσιο. «Με λιγότερα νήπια και προνήπια, έχουμε περισσότερα νηπιαγωγεία φέτος. Μας λέτε κλείνουμε το ολοήμερο. Τα παιδιά και τα τμήματα είναι όσα και πέρυσι».

«Μας λέτε ότι θέλουμε να κλείσουμε το δημοτικό. Θα είναι ενιαίο, δεν θα είναι δύο ταχυτήτων. Η εξοικονόμηση έχει να κάνει με καλύτερη διαχείριση του δυναμικού που έχουμε», τόνισε και ξεκαθάρισε ότι «τα σχολεία θα ανοίξουν είτε με πολιτικές ή παρασυνδικαλιστικές τρικλοποδιές».

Αναφορικά με την τροπολογία που αφορά στα ΑΕΙ, ο κ. Φίλης εξήγησε ότι η ρύθμιση για την επανεγγραφή των φοιτητών που για δυο συνεχή εξάμηνα δεν πήγαν να εγγραφούν, αφορά φοιτητές που για δυο συνεχή εξάμηνα, για οποιoδήποτε λόγο, δεν πήγαν να γραφούν, είναι ενεργοί. «Δεν έχουν διαγραφεί», είπε, «τους δίνουμε τη δυνατότητα να γραφούν στο εξάμηνο τους».

Ακόμη, αναφερόμενος στο ζήτημα της αριστείας, στο οποίο αναφέρθηκαν πολλοί βουλευτές της αντιπολίτευσης κατηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι τάσσεται κατά, ο κ. Φίλης είπε ότι πρέπει να υπάρχει τάση βελτίωσης, αλλά το βασικό είναι η ουσία.

Οι διατάξεις που αναδείχθηκαν ως σημεία αιχμής για την κριτική που ασκήθηκε από μεγάλο τμήμα της αντιπολίτευσης, μεταξύ άλλων, αφορούν: Α) Τη στέρηση, ουσιαστικά, με το επιχείρημα της αποτροπής «μη αιτιολογημένων απολύσεων», της δυνατότητας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς, με τους τελευταίους να καλύπτονται πλέον από ρύθμιση που ισοδυναμεί –σύμφωνα με σχετική περιγραφή– με μονιμοποίηση. Β) Την απαγόρευση ενισχυτικών, φροντιστηριακού τύπου, εργασιών στα ιδιωτικά σχολεία. Γ) Την κατάργηση διάταξης που προέβλεπε πως διαγράφονται φοιτητές οι οποίοι δεν έχουν εγγραφεί σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα.

Να σημειωθεί ότι όπως παρατηρεί η εφημερίδα Τα Νέα, παρότι ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, υποστήριξε στη Βουλή ότι η ρύθμιση αφορά ενεργούς και όχι αιώνιους φοιτητές, οι οποίοι για δύο συνεχή εξάμηνα και για οποιoνδήποτε λόγο δεν πήγαν να εγγραφούν, παρέλειψε να αναφέρει ότι με επόμενη παράγραφο της τροπολογίας του, καταργείται η διάταξη του προηγούμενου νόμου που ανέφερε μέχρι πότε διατηρείται η φοιτητική ιδιότητα (παρ. 1, άρ. 49 του Ν. 4009).

Ως αποτέλεσμα, στην πράξη δεν υπάρχει πλέον διαδικασία διαγραφής λιμναζόντων φοιτητών. Η παράγραφος αυτή αντικαθίσταται με την εξής λιτή διατύπωση: «Η ιδιότητα του φοιτητή αποκτάται με την εγγραφή του σε ΑΕΙ».

Στο πλαίσιο της διήμερης διαδικασίας συζητήθηκαν και άλλες διατάξεις, μεταξύ των οποίων εκείνη μέσω της οποίας «αποκλείεται η μετακίνηση (καθηγητών) προς τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης», καθώς και εκείνες μέσω των οποίων ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία των φροντιστηρίων και υπό ποιες προϋποθέσεις, σε περιόδους πέραν εκείνων που ταυτίζονται με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Μπαράζ παραιτήσεων από μέλη των Συμβουλίων ΑΕΙ


Μπαράζ παραιτήσεων των μελών των Συμβουλίων των ΑΕΙ βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς στην πλειονότητά τους οι Έλληνες επιστήμονες που ήρθαν από το εξωτερικό στη χώρα μας για να βοηθήσουν στην λειτουργία της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης δεν δέχονται την παράταση της θητείας τους από την κυβέρνηση κατά ένα χρόνο.

Με επιστολές τους παραιτήθηκαν χθες τα μέλη του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ενώ πριν τρεις  ημέρες είχαν παραιτηθεί καταγγέλλοντας τους κυβερνητικούς χειρισμούς στο θέμα και τα μέλη του Συμβουλίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Πυρά από τη ΔΟΕ για «υπεράριθμους»

Με οξύτητα αντέδρασε χθες η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) στις τελευταίες αποφάσεις του υπ. Παιδείας για ουσιαστικά εσπευσμένη καταμέτρηση των εκπαιδευτικών, ώστε να προκύψουν υπεράριθμοι.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ τονίζει ότι «το υπ. Παιδείας παρανομεί και ζητεί το ίδιο να πράξουν τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ) και οι σύλλογοι διδασκόντων. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν συναινούν στις διαδικασίες που υπηρετούν τις πολιτικές του υπουργείου Παιδείας που διαλύουν το δημόσιο σχολείο».

Συγκεκριμένα, η ΔΟΕ αναφέρει ότι «παρά την κίνηση αναδίπλωσης στην οποία προχώρησε το υπουργείο Παιδείας με την έκδοση της “διορθωτικής” εγκυκλίου στις 25/8 έπειτα από την αντίδραση και τις καταγγελίες της ΔΟΕ για την πραξικοπηματική εγκύκλιο σχετικά με τις συνεδριάσεις ΠΥΣΠΕ και τον καθορισμό των λειτουργικών κενών, το μόνο που πέτυχε ήταν να αποδείξει ότι προκειμένου να πετύχει τους επικοινωνιακούς του στόχους δεν διστάζει να παρανομεί. Μόνο που τώρα προσπαθεί να επιβάλει την παρανομία ως τρόπο λειτουργίας σε ΠΥΣΠΕ, διευθυντές εκπαίδευσης και συλλόγους διδασκόντων.

Η αρχή έγινε με την Υπουργική Απόφαση και τις εγκυκλίους σχετικά με τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις εγγραφής μαθητών στα Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία που απέστειλε το υπουργείο Παιδείας στα σχολεία. Είναι, επομένως, απολύτως παράνομο οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί να κριθούν και να τοποθετηθούν με αποφάσεις των διευθυντών εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το ίδιο Π.Δ. καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι. Στη συνέχεια τα ΠΥΣΠΕ, σε συνεδρίασή τους, χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα».

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα