Τελεσίγραφο: Το σκληρό πρόσωπο της ΔΕΗ και οι διακανονισμοί των οφειλών

Το σκληρό πρόσωπο άρχισε να δείχνει η ΔΕΗ στους συστηματικά ασυνεπείς πελάτες οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν ή επανασυνδέουν παράνομα το ρεύμα.

Περιθώριο ενός μηνός έχουν περίπου 1.833.000 πελάτες της ΔΕΗ προκειμένου να διακανονίσουν τις οφειλές τους προς την επιχείρηση οι οποίες ανέρχονται σε 1,086 δισ. ευρώ.

Σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούν αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο διακοπής της ηλεκτροδότησης. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία (67%) οι «κακοπληρωτές» αφορούν κυρίως στους λεγόμενους «μικρούς» πελάτες της ΔΕΗ, με οφειλές δηλαδή κάτω των 500 ευρώ.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία υπογραμμίζει ότι «οι πελάτες με τις μικρότερες οφειλές -κατηγορία η οποία είναι και η πολυπληθέστερη- αποφεύγουν να διακανονίσουν την οφειλή τους βασιζόμενοι ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό αποβαίνει σε βάρος τους, καθώς χάνουν την έκπτωση του 15%, ενώ με κάποιο μικρό μηνιαίο ποσό (10-30 ευρώ) θα ήταν συνεπείς και θα επωφελούνταν από την έκπτωση».

Ωστόσο η εικόνα αυτή έχει και μία δεύτερη... ανάγνωση, αναδεικνύοντας σε πολλές περιπτώσεις τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία δεν είναι σε θέση να πληρώσουν ούτε αυτό το ελάχιστο μηναίο ποσό της τάξης των 10-30 ευρώ που αναφέρει η ΔΕΗ.

 

Σε ανακοίνωσή της παραθέτει πέντε περιπτώσεις συστηματικά ασυνεπών πελατών οι οποίοι έχουν υψηλές οφειλές και κάνουν διάφορα κόλπα για να μην πληρώσουν, αλλά και να μην υπάρξει διακοπή.

 

1. τριφασική παροχή εμπορικής χρήσης, αρμοδιότητας Καταστήματος Πάτρας. Η υπόψη παροχή έχει οφειλή 20.419€, εκ των οποίων ληξιπρόθεσμα 19.377€, από πλήθος ανεξόφλητων λογαριασμών, περιόδου άνω των δυο ετών (συγκεκριμένα, από το λογαριασμό λήξης  29/7/2014). Λόγω του χρέους εκδόθηκαν αλλεπάλληλες εντολές απενεργοποίησης (9/5/15, 17/10/15) και ο πελάτης δεσμευόταν για πληρωμή/διακανονισμό και τελικά κόπηκε την 16/8/16 κατόπιν ειδικής αποκοπής από 29/7/2016.

 

Η τελευταία πληρωμή ποσού 583€ διενεργήθηκε την 18/8/2016 έναντι συνολικής οφειλής 21.002€, στο πλαίσιο σύναψης διακανονισμού 36 ισόποσων μηνιαίων δόσεων στο Κατάστημα Πάτρας. Οι αμέσως προηγούμενες πληρωμές ήταν για ποσά 100€ από 14/8/2015 και 200€ από 26/6/2015.

Επισημαίνεται ότι κατά τη σύναψη της ανωτέρω ρύθμισης ο πελάτης δήλωσε ρητά ότι δεν έχει κοπεί λόγω χρέους και έχει ρεύμα και για αυτό του προσφέρθηκε η ευνοϊκή ρύθμιση των 36 δόσεων. Διαπιστώθηκε όμως ότι ο πελάτης είχε κοπεί από 16/8/2016 και ενημερώθηκε το Κατάστημα για την άμεση απενεργοποίηση του διακανονισμού και την σχετική ειδοποίηση προς το πελάτη να προσέλθει για την σύναψη νέας ρύθμισης με προκαταβολή 30% και 8 μηνιαίες δόσεις.

2. Ν.ΠΑΛΑΤΙΑ –Ωρωπού

Η παροχή ηλεκτροδοτεί κατάστημα. Η τελευταία καταβολή χρημάτων ήταν στις 12/02/2015 ποσού 1.000 € (σε λογαριασμό με ημερομηνία έκδοσης 22/01/2015 με ληξιπρόθεσμη οφειλή 9.044,94 €). Έκτοτε δεν έχει γίνει καμία άλλη πληρωμή . Έγινε διακοπή παροχής ρεύματος λόγω οφειλής στις 03/04/2014, ο πελάτης δεν πλήρωσε και σε επανέλεγχο κομμένου στις 03/12/2014 βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε εκ νέου.

Σε επανέλεγχο  κομμένης παροχής στις 23/08/2016, βρέθηκε παραβιασμένο και  κόπηκε ξανά,  από κιβώτιο διακλάδωσης. Το σύνολο της ληξιπρόθεσμης οφειλής σήμερα, είναι 13.264€ εκ των οποίων οι χρεώσεις του Δήμου (ΔΤ -ΔΦ –ΤΑΠ) σήμερα ανέρχονται σε 1.828,94€.

Σημαντικό: Στο ίδιο όνομα υπάρχει και άλλη παροχή στα Ν.ΛΙΟΣΙΑ που ηλεκτροδοτεί οικία με ληξιπρόθεσμη οφειλή 1.240€. Η παροχή δεν είναι ενταγμένη στο ΚΟΤ. Επιπρόσθετα υπάρχει και μία οικιακή παροχή με ίδιο ΑΦΜ στη Σκάλα Ωρωπού με χρέος 5.802€.

3. Οικιακός πελάτης υπέβαλε στις 12/8/2016 στο Κατάστημα Κομοτηνής αίτημα διακανονισμού της οφειλής της οικίας της, ποσού 8.741. Ο πελάτης εμφανίζεται κομμένος και η εικόνα που παρουσιάζει είναι η εξής:

- Πολλές συνεχείς διακοπές λόγω χρέους επί χρόνια
- Συνεχώς αυθαίρετες επανασυνδέσεις (ακόμη και από μπαροκιβώτιο)
- Μετά την  διακοπή λόγω χρέους  στις 11/12/14 εστάλη  επανέλεγχος
- Στις 2/8/16 διακόπηκε λόγω αυθαίρετης μετά από επανέλεγχο
- Η πελάτισσα δεν έχει ζητήσει και  υπογράψει ποτέ κανένα διακανονισμό.

Η τελευταία πληρωμή έγινε 4/6/2013. Ποτέ δεν εντάχθηκε στο ΚΟΤ ή στους Ευάλωτους πελάτες. Προτείναμε 30% άμεσα και 8 μηνιαίες δόσεις και να υποβάλει αίτημα ένταξης στο ΚΟΤ(ώστε να έχει ευνοϊκότερη ρύθμιση και  έκπτωση.

4. Μονοφασική παροχή οικιακής χρήσης αρμοδιότητας Καταστήματος Πάτρας. Η παροχή παρουσιάζει οφειλή 6.479€, ληξιπρόθεσμη στο σύνολο της, από πλήθος ανεξόφλητων λογαριασμών, περιόδου άνω των 2 ετών (συγκεκριμένα, από το λογαριασμό λήξης 17/2/2014). Η τελευταία πληρωμή ποσού 50€ διενεργήθηκε την 11/11/2015 έναντι συνολικής οφειλής τότε 4.630€, ενώ η αμέσως προηγούμενη ήταν από 26/3/2014 για ποσό 350€ (προκαταβολή διακανονισμού που δεν τηρήθηκε στη συνέχεια) έναντι συνολικής οφειλής αντίστοιχα 2.283€. Ουδέποτε έχει συναφθεί άλλος διακανονισμός. Λόγω της αθέτησης του ανωτέρω διακανονισμού εκδόθηκαν εντολές απενεργοποίησης μετρητή (5/9/2014, 30/10/2014) με αποτέλεσμα  η παροχή ρεύματος να διακοπεί λόγω χρέους την 3/11/2014. Έκτοτε δεν έχει αλλάξει η εικόνα στα μηχανογραφικά συστήματα Εμπορίας και Δικτύου (κομμένο λόγω χρέους). Πάρα ταύτα έχει καταναλώσεις όλο αυτό το χρονικό διάστημα μέχρι και τον τρέχοντα μήνα!!! Η υπόψη παροχή περιλαμβανόταν στους επανελέγχους: την 19/8/2016 βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε εκ νέου.

5. Παροχή ηλεκτροδοτεί επαγγελματικό χώρο στον Άλιμο. Η τελευταία πληρωμή που είχε γίνει στις 02/01/2015 ποσό 326 € (σε λογαριασμό που είχε  εκδοθεί στις 30/10/2014 ποσού 3102 €).

Είχε εκδοθεί εντολή αποκοπής 17/10/2015 η οποία ολοκληρώθηκε ανεπιτυχώς στις 22/10/2015 (κλειστό, αλλά χρησιμοποιείται…).

Ο πελάτης δεν είχε πληρώσει και έτσι στις 23/08/2016 κόπηκε από κιβώτιο διακλάδωσης. Η οφειλή του σήμερα είναι 9.592 €.

 

Δ.Ε.Η.
Πληροφορίες Γραφείο Τύπου: +30 210 523 7129
ΔΕΗ Α.Ε.
Χαλκοκονδύλη 30, 104 32 Αθήνα
www.dei.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

29/8/2016

Σχετικά με την πορεία των διακανονισμών των οφειλών προς τη ΔΕΗ ανακοινώνονται τα εξής:

1. Οι διακανονισμοί των οφειλών προς τη ΔΕΗ με τη ρύθμιση των 36 δόσεων εξελίσσονται ικανοποιητικά. Ήδη περίπου 350.000 πελάτες έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές της τάξης του ενός (1) δισ. ευρώ.

Πολύ ικανοποιητική είναι η τήρηση των διακανονισμών, η οποία ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 90%.

Εκτιμάται ότι το υπολειπόμενο διάστημα μέχρι την 30/9, λήξη ισχύος των 36 δόσεων, οι διακανονισμοί θα αυξηθούν σημαντικά, καθώς η έκπτωση 15% - ανταμοιβή της συνέπειας θα έχει πλέον αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος των πελατών-δικαιούχων γεγονός που αναμένεται να επιδράσει καταλυτικά.

2. Οι πελάτες, κατανεμημένοι σε κατηγορίες ανάλογα με το ύψος των οφειλών τους, έχουν διακανονίσει τις οφειλές ως εξής:

• Κάτω των 500 ευρώ: 5 %
• Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ: 21 %
• Μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ: 36 %
• Άνω των 3.000 ευρώ: 32 %
του συνόλου της κατηγορίας.

Παρατηρούμε ότι:

- Οι πελάτες με τις μικρότερες οφειλές αποφεύγουν να διακανονίσουν την οφειλή τους βασιζόμενοι ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της Επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό αποβαίνει σε βάρος τους, καθώς χάνουν την έκπτωση του 15%, ενώ με κάποιο μικρό μηνιαίο ποσό (10-30 ευρώ) θα ήταν συνεπείς και θα επωφελούνταν από την έκπτωση. Η κατηγορία αυτή των πελατών είναι η πολυπληθέστερη.
• Κάτω από 500 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 1.230.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 146 εκ. ευρώ.
• Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 298.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 153 εκ. ευρώ.

- Οι πελάτες με τις μεσαίου ύψους οφειλές, δηλ. μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε μεγαλύτερο ποσοστό, 36%.

Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 216.000 με συνολική οφειλή 278 εκ. ευρώ.

Οι πελάτες με τις μεγαλύτερες οφειλές, πλέον των 3.000 ευρώ, έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 32%.

Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 89.000 με συνολική οφειλή 509 εκ. ευρώ.

Ένας μεγάλος αριθμός πελατών των δύο τελευταίων κατηγοριών αποφεύγουν συστηματικά να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους.

Η αντίληψη αυτή είναι το υπόβαθρο της μη τακτοποίησης των οφειλών παρά τη διευκόλυνση των 36 δόσεων, τις οποίες «θυμούνται» όταν γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης. Σ' ένα μεγάλο μέρος αυτών έχει γίνει παρέμβαση στο μετρητή, και μάλιστα περισσότερες από μία φορά.

Είναι αυτονόητο ότι οι οφειλές αυτών των κατηγοριών, και ιδιαίτερα οι τελευταίες, αποτελούν στόχο πρώτης προτεραιότητας για τη ΔΕΗ, χωρίς βέβαια να αμελούνται και οι υπόλοιπες.

Καλούνται όλοι οι πελάτες μας να σπεύσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των 36 δόσεων. Η ευθύνη είναι δική τους.

Όσο μειώνεται η ασυνέπεια τόσο μεγαλύτερες δυνατότητες θα έχει η ΔΕΗ για στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.

Τέλος, και σε σχέση με κάποιες αναφορές για εξάμηνους λογαριασμούς και μάλιστα ως απόδειξη της αναποτελεσματικότητας του μηχανισμού είσπραξης των οφειλών, διευκρινίζεται ότι οι λογαριασμοί της ΔΕΗ είναι 2μηνοι ή μηνιαίοι για μεγαλύτερους πελάτες. Παρέκκλιση από αυτό συνιστά εξαίρεση, οφειλόμενη σε αντικειμενική αδυναμία καταμέτρησης (αρμοδιότητα ΔΕΔΔΗΕ), όπως π.χ. συνέβη το τελευταίο διάστημα στη Χίο.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές ως γνωστό έχουν τη δυνατότητα να καταχωρούν την ένδειξή τους τηλεφωνικά καλώντας τον αριθμό 10410 του ΔΕΔΔΗΕ ή ηλεκτρονικά μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας του ΔΕΔΔΗΕ www.deddie.gr.

Σημειώνεται τέλος ότι εάν όλοι οι λογαριασμοί γίνονταν μηνιαίοι, η πρόσθετη επιβάρυνση για τη ΔΕΗ θα ήταν της τάξης των 20 εκ. το χρόνο.


Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα