Αίγινα: Προφυλακιστέος ο 77χρονος χειριστής. Εμφανίστηκε η 4η επιβάτης, ποια είναι

Προφυλακιστέο έκρινε το  Συμβουλίο  Πλημμελειοδικών Πειραιά τον  77χρονο χειριστή του φονικού ταχύπλοου που σκόρπισε το θάνατο στην Αίγινα, στις 16 Αυγούστου,

Το σκάφος εμβόλισε τη  λάντζα που μετέφερε λουόμενους στο νησάκι Μονή που βρίσκεται απέναντι από την Αίγινα.

Την περασμενη Παρασκευή ο κατηγορούμενος είχε αφεθεί ελεύθερος με τον περιοριστικό όρο του κατ' οίκον περιορισμό, έπειτα από τη διαφωνία μεταξύ εισαγγελέα και ανακρίτριας.

Η ανακοίνωση του δικηγόρου

Σε ανακοίνωσή του ο Αλέξης Κούγιας δικηγόρος πολλών θυμάτων του ναυαγίου δηλώνει: «Η απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Πειραιά ήταν αυτονόητη για ένα τέτοιο έγκλημα με τόσο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.  Το δικηγορικό μας γραφείο εκτελώντας την εντολή των συγγενών των θυμάτων και των ίδιων των θυμάτων που έχουν επιβιώσει, θα πράξει επίσης το αυτονόητο, δηλαδή να συνεργαστεί με την κα Ανακριτή, ώστε να αναδειχθούν τα γεγονότα όπως αληθινά συνέβησαν, και να λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη όλοι όσοι διέπραξαν παράνομες πράξεις, είτε κατά την διάρκεια του εγκλήματος, είτε μετά από αυτό».


Το υπόμνημα του 77χρονου

Στο απολογητικό του υπόμνημα προς την Ε τακτική ανακρίτρια, ο 77χρονος χειριστής, αναφέρει: «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προς Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Ο κατηγορούμενος αρνείται τα όσα κατέθεσαν μάρτυρες για επικίνδυνους ελιγμούς του σκάφους του πριν από τη φονική σύγκρουση αλλά και το ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. «Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Αναφέρει επίσης ότι είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα. Αναφορικά με το γεγονός πως δεν παρέμεινε στο σημείο του δυστυχήματος για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονταν πάνω στη λάντζα, υποστηρίζει πως «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».

Εν το μεταξύ εμφανίστηκε η τέταρτη επιβάτης του ταχύπλοου

Την ίδια στιγμή, η τέταρτη επιβάτιδα του «Duende», η 65χρονη Θεοδότη Καρακάση, εμφανίστηκε στις Αρχές και σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους» αναμένεται να καταθέσει σήμερα ή αύριο. Φέρεται να τηλεφώνησε στο Λιμεναρχείο Αίγινας και να αιτιολόγησε την απουσία της λόγω του ισχυρού σοκ που υπέστη.

Δήλωσε ότι αμέσως μετά την αποβίβασή της στην Αίγινα, πήρε το πρώτο πλοίο για Αθήνα, το «Αγιος Νεκτάριος», στις 2.10 το μεσημέρι, και από τότε κλείστηκε στο σπίτι της, σε κακή ψυχολογική κατάσταση.

Η εφημερίδα «Εθνος» αποκαλύπτει τα πρόσωπα πίσω από την παραφιλολογία που αναπτύχθηκε για τους επιβάτες του «Duende» και των ατόμων που το βοήθησαν, αλλά και τον ιδιοκτήτη του «Duende».

Η μυστηριώδης γυναίκα, όπως χαρακτηρίστηκε από τα ΜΜΕ, είναι από την Ελβετία, έχει μεγάλη οικονομική επιφάνεια και καταγωγή από την Ουρουγουάη.

Είναι η ιδρύτρια της ΜΚΟ στην Αθήνα που διαχειρίζεται ο Λυκουρέζος και φέρεται να έχει φιλανθρωπικό έργο και χρηματοδοτήσεις σε διάφορα ιδρύματα ανά τον κόσμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι φίλη του Λυκουρέζου και λάτρις του ελληνικού καλοκαιριού. Ο 77χρονος ήταν ο άνθρωπος που τη μύησε στη θάλασσα, πηγαίνοντάς τη βόλτες στον Σαρωνικό με φουσκωτό.

Η ευκατάστατη επιχειρηματίας, λόγω και της πολύχρονης φιλίας της από τα φοιτητικά τους κιόλας χρόνια στην Ελβετία, ήταν η «νονά» του «Duende». Το όνομα του σκάφους μεταφράζεται ως «Ξωτικό» ή «Πνεύμα του Δάσους» και έτσι βαφτίστηκε και το 18μετρο σκάφος «Duende ΙΙ», με σημαία Παναμά, ιδιοκτησίας παναμέζικης εταιρείας της οποίας βασικός μέτοχος είναι η επιχειρηματίας.

Με το «Duende II» έκανε διακοπές στις 16 Αυγούστου στο Αγκίστρι και τη συνόδευε ο Ν.Λ., με τον οποίο επικοινώνησε ο Ι. Πολυανίδης όταν το «Duende» άρχισε να βάζει νερά.

Το «Duende» ανήκει στον επιχειρηματία Τζορτζ Κρουστανιωτάκη, φίλο του Λυκουρέζου που μένει στην Αγγλία και με εξουσιοδότηση προς το λιμεναρχείο το έχει παραχωρήσει στον 77χρονο.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα