Τραγωδία στην Αίγινα: Προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στον άτυχο καπετάνιο;

Το κατώφλι των δικαστηρίων Πειραιά πέρασε, λίγο μετά τη μια το μεσημέρι ο 77χρονος κατηγορούμενος για τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας. Παρουσία ισχυρής δύναμης λιμενικού βγήκε από το όχημα και μεταφέρθηκε στα γραφεία της Ε' τακτικής ανακρίτριας, όπου θα επιχειρήσει να εξηγήσει τι πραγματικά συνέβη πριν και μετά τη σύγκρουση των δύο σκαφών. Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος και συγγενής του, Αλέξανδρος Λυκουρέζος, παραιτήθηκε λόγω της στενής τους συγγένειας και συνήγορός του είναι πλέον ο Γιάννης Ηρειώτης. Την ώρα που έφτανε στα δικαστήρια συγγενείς και φίλοι αποχωρίζονταν για πάντα την 5χρονη Σεβαστή και τον πατέρα της Θεοδόση στο κοιμητήριο του Σχιστού.

Ήμουν από δεξιά και ο καπετάνιος της λάντζας όφειλε να μου δώσει προτεραιότητα φέρεται να έχει αναφέρει στους λιμενικούς ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου εξηγώντας τι έχει συμβεί και πως κατέληξε να εμβολίσει το μικρό τουριστικό σκάφος οδηγώντας στο θάνατο τέσσερα άτομα. Σύμφωνα με όλα τα στοιχεία ο 77χρονος που καθόταν στη θέση του καπετάνιου του ταχύπλοου ισχυρίστηκε πως είχε δει τη λάντζα.

Πήγαινε, όπως είπε με 21 μίλια, δεν άλλαξε πορεία και ταχύτητα για δύο λόγους. Πρώτον καθώς είχε προτεραιότητα, καθώς ο καπετάνιος της λάντζας τον είχε δεξιά και έπρεπε να του παραχωρήσει προτεραιότητα και δεύτερον για να μην προκαλέσει πανικό στον άλλο χειριστή, αλλάζοντας πορεία, και να του δώσει τα περιθώρια ελιγμού.

Νόμιζε, όπως είπε, ότι ο καπετάνιος της λάντζας με τους τουρίστες θα σταματούσε για να του δώσει προτεραιότητα. Όμως αυτό δεν έγινε και όταν το κατάλαβε ήταν πολύ αργά, δεν πρόλαβε να αντιδράσει.

Όταν ρωτήθηκε γιατί κατάλαβε αργά, γιατί έφτασε μια ανάσα από τη λάντζα μέχρι να αποφασίσει να κάνει κάποιον ελιγμό, εκείνος φέρεται να απάντησε ότι είχε στραμμένη την προσοχή του στα δεξιά, για να διασφαλίσει ότι δεν θα μπει εκείνος στην πορεία κάποιου άλλου σκάφους.

"Δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά"

"Είδα μία λάντζα από αριστερά μου... Καθώς όμως πλησίαζα από δεξιά στην ακτή με βράχια δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά, διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νου μου! Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλλαξη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά. Ενεργώντας ενστικτωδώς τράβηξα το χειρόφρενο της μηχανής στη θέση κράτει αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν να ανακόψει αποτελεσματικά την προχωρητικότητα του σκάφους μου. Το σκάφος δεν ακινητοποιήθηκε. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου δεν υπάκουε στις εντολές μου..."

Ισχυρίστηκε δηλαδή ότι το μοιραίο δυστύχημα οφείλεται σε λάθος χειρισμό του καπετάνιου της λάντζας.

Ωστόσο οι μαρτυρίες των επιβαινόντων στη λάντζα που διασώθηκαν δίνουν άλλη περιγραφή του περιστατικού.

Κάποιοι μίλησαν για ιλιγγιώδη ταχύτητα. Είπαν ότι ο 77χρονος κινούνταν με το σκάφος του με τουλάχιστον 40 μίλια και πως ουσιαστικά δεν έκανε την παραμικρή κίνηση για να τους αποφύγει.

Μάλιστα λένε ότι δεν έδωσε καν σημασία στην κόρνα που πάτησε ο καπετάνιος της λάντζας για να τον προειδοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα επισημαίνουν ότι μετά τη σύγκρουση δεν έκανε και την παραμικρή κίνηση να βοηθήσει τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα.

Υπάρχουν μαρτυρίες που λένε πως δεν είχε ούτε ένα σωσίβιο να ρίξει στους ανθρώπους που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά μόνο έκανε νοήματα με τα χέρια λέγοντάς του να πλησιάσουν στο σκάφος. Δυστυχώς, όπως αποδείχθηκε, τα περισσότερα θύματα πέθαναν από πνιγμό. Κανείς δεν γνωρίζει εάν θα είχαν σωθεί στην περίπτωση που ήταν κάποιος κοντά και άμεσα τους πρόσφερε μια βοήθεια.

 

newsit

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα