Αίγινα: Απολογείται ο χειριστής, δεν κοιτούσα αριστερά. Τι είπε στην πρώτη κατάθεσή του

Σήμερα απολογείται, το μεσημέρι στην Ε' τακτική ανακρίτρια Πειραιά,  ο κυβερνήτης του ταχύπλοου που σκόρπισε το θάνατο στην Αίγινα. Ο χειριστής του σκάφους αν αμένεται να ρίξει φως στα αναπάντητα ερωτηματικά που προκάλεσαν την τραγωδία.

Ο 77χρονος, στον οποίο έχει ασκηθεί δίωξη για δύο κακουργήματα και πλημμελήματα, καλείται να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που παραμένουν γύρω από τις συνθήκες του δυστυχήματος.

Τι είπε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος στην πρώτη κατάθεσή του

Σοκαριστική αποδεικνύεται η πρώτη κατάθεση του 78χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου μοιραίου χειριστή του ταχύπλοου, το οποίο έπεσε επάνω σε τουριστικό σκάφος και στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους...

Ο χειριστής του ταχύπλοου στην πρώτη του κατάθεση είπε τα εξής για την τραγωδία:


«Είδα μία λάντζα από αριστερά μου... Καθώς όμως πλησίαζα από δεξιά στην ακτή με βράχια δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά, διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νου μου! Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλλαξη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά. Ενεργώντας ενστικτωδώς τράβηξα το χειρόφρενο της μηχανής στη θέση κράτει αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν να ανακόψει αποτελεσματικά την προχωρητικότητα του σκάφους μου. Το σκάφος δεν ακινητοποιήθηκε. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου δεν υπάκουε στις εντολές μου...«
»Στο εσωτερικό του σκάφους μου έμπαιναν νερά και άρχισε να βουλιάζει... Νόμιζα ότι δεν υπήρχε τραυματίας και σε κατάσταση σοκ και πανικού πήρα τηλέφωνο στην Πέρδικα και φώναξα βοήθεια. Είμαι συντετριμμένος και συγκλονισμένος για την απώλεια τόσων αθώων ανθρώπων«...

Στη συνέχεια διηγήθηκε πώς το φουσκωτό τον άφησε στην περιοχή Φάρου και στη συνέχεια εμφανίστηκε αυτοβούλως στο Λιμεναρχείο...

Οι άλλοι τρεις που ήταν μαζί του λένε ότι «καθόμασταν στο πλάι και δεν καταλάβαμε τίποτε μόνο ακούσαμε ένα μπαμ...».

Ο δράστης απολογείται αύριο σήμερα  για τις κατηγορίες του ναυαγίου με την πρόκληση θανάτου, της διατάραξης της Θαλάσσιας Ασφάλειας με την πρόκληση θανάτου και της ανθρωποκτονίας σπω αμέλεια. Αξιοσημείωτο είναι ότι το συμβάν έγινε στις 12.30 το μεσημέρι της 16ης Αυγούστου και εκείνος εμφανίστηκε στις 15.00 το μεσημέρι της 27ης Αυγούστου.

Τραγωδία στην Αίγινα - Μαρτυρία: Οταν έφτασα, το σκάφος ήταν ακυβέρνητο

Παραίτηση δικηγόρου

Εν το μεταξύ ο δικηγόρος του και ξαδελφός του Αλέξανδρος Λυκουρέζος, ο οποίος είχε αναλάβει αρχικά την υπεράσπισή του, ανακοίνωσε χθες ότι αποσύρεται από την υπόθεση.

«Νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπησή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο ίδιος σε δήλωσή του.

Την Πέμπτη, το Λιμενικό έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα και τα στοιχεία των τεσσάρων νεκρών της τραγωδίας, των επιβατών του ταχύπλοου -κανένας από τους οποίους δεν ήταν κάτω των 65 ετών- καθώς και των επιβαινόντων του τουριστικού πλοιαρίου, το οποίο εμβολίστηκε.

Οι Αρχές ανακοίνωσαν πως ολοκλήρωσαν τις έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν άλλων αγνοουμένων με αρνητικά αποτελέσματα, ενώ συνεχίζεται η διαδικασία για νέους μάρτυρες και ευρήματα που θα διαλευκάνουν την υπόθεση.

Αμφιβολίες για τον χειριστή;

Εξάλλου, ερωτήματα για το ποιος ήταν στο τιμόνι του μοιραίου σκάφους θέτει ο αδελφός του νεκρού καπετάνιου της λάντζας.

«Δεν μπορεί ένας άνθρωπος 77ετών να οδηγεί ταχύπλοο με αυτή την ταχύτητα. Δεν ήταν αυτός ο χειριστής του ταχύπλοου», είπε ο ίδιος στον Σκάι.

Σοκάρουν τα ευρήματα για τον θάνατο της 5χρονης

Η άτυχη 5χρονη Σεβαστή Κατιφέ, που βρισκόταν στο μοιραίο σκάφος που εμβολίστηκε  πήγαινε εκδρομή με τον μπαμπά της ,  Κατιφέ Θεοδόση, ετών 44, που επίσης έχασε τη ζωή του στην ναυτική τραγωδία.

Ο θάνατος του 5χρονου κοριτσιού - σύμφωνα με την ιατροδικαστική εξέταση - οφείλεται καθαρά σε πνιγμό, καθώς στο κορμάκι της μικρής Σεβαστής δεν υπήρχαν κακώσεις και τραύματα που θα έδειχναν ότι χτύπησε κατά την σύγκρουση με το ταχύπλοο και πιθανόν να έπεσε αναίσθητη στο νερό.

Αυτό σημαίνει ότι το κοριτσάκι είχε κανονικά τις αισθήσεις του όταν έπεσε στη θάλασσα και πνίγηκε καθώς έμεινε αβοήθητο.

«Δεν ξέρουμε τι θα είχε συμβεί αν κάποιος από το ταχύπλοο το βοηθούσε δίνοντάς του ένα σωσίβιο ή βουτώντας στη θάλασσα για να το περισυλλέξει. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι θα μπορούσε να έχει σωθεί», λέει αρμόδια πηγή.

Ζωντανός έπεσε στη θάλασσα ο καπετάνιος της λάντζας

Από πνιγμό προήλθε και ο θάνατος του 58χρονου καπετάνιου, αν και ο ίδιος ήταν αναίσθητος όταν έπεσε στη θάλασσα.

Πλέον, απομένει η ιατροδικαστική εξέταση και για την τέταρτη σορό του Cherednyk Jevgen, ετών 35, χωρίς να έχει επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.

Εξάλλου, το μεσημέρι ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων στην περιοχή της τραγωδίας, χωρίς να βρεθεί οτιδήποτε.

Τα ονόματα των θυμάτων, διασωθέντων και επιβατών των δύο σκαφών

Το Λιμενικό έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με όλα τα ονόματα της τραγωδίας. Τόσο των ανθρώπων που βρίσκονταν μέσα στο μοιραίο τουριστικό σκάφος, όσο και εκείνων που ήταν στο φονικό ταχύπλοο.

Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση:

Στο ταχύπλοο σκάφος “ΝΤΟΥΕΝΤΕ” επέβαιναν τα τέσσερα άτομα:

Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί αύριο ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής.

Βενετσιάνος Επαμεινώνδας - Παύλος, ετών 83

Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80

Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.

Από τους επιβαίνοντες στο τουριστικό σκάφος “ΑΝΤΩΝΙΑ” ανασύρθηκαν νεκροί οι:

Τρίμης Στυλιανός, ετών 58, Κυβερνήτης

Κατιφές Θεοδόσιος, ετών 44

Κατιφέ Σεβαστή, ετών 5

Cherednyk Jevgen, ετών 35, χωρίς να έχει επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.

Επίσης, από τους διασωθέντες του "ΑΝΤΩΝΙΑ" τραυματίες είναι οι:

Γεωργιάδης Μιχαήλ, ετών 64

Λαμπρακόπουλος Γεώργιος, ετών 26

Λαμπρακόπουλος Μιχαήλ, ετών 16

Σίδερης Αναστάσιος, ετών 28, καθώς και η

Cherednyk Anastasiia, ετών 28, Ουκρανικής υπηκοότητας, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ.

Τέλος, στο “ΑΝΤΩΝΙΑ” επέβαιναν και διασώθηκαν:


Πλούμπης Δημήτριος, ετών 36

Xenika – Κατιφέ Olga, ετών 44

Κατιφές Θεόδωρος, ετών 9

Αναστασίου Αναστάσιος, ετών 42

Αρκουζή Αλεξάνδρα, ετών 36

Αναστασίου Αναστασία, ετών 6

Μπενέκου Ελένη, ετών 20

Μπρέγκου Ίλντα, ετών 21

Χατζηδιάκος Άγγελος, ετών 20

Σακελλαράκης Ιωάννης – Παναγιώτης, ετών 21

Αναστασίου Ιωάννης, ετών 10

Χρυσοβελώνη Αναστασία, ετών 32

Γεωργιάδη Χρυσούλα, ετών 36

Γεωργιάδη Δανάη, ετών 9

Γεωργιάδης Κωνσταντίνος, ετών 37

Το «τελευταίο αντίο» στον καπετάνιο της λάντζας

Χθες, συγγενείς και φίλοι είπαν το «τελευταίο αντίο» στον κυβερνήτη της λάντζας, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο ναυτικό δυστύχημα.

Ο 58χρονος καπετάνιος κηδεύτηκε στην Παναγίτσα της Πέρδικας, λίγα μέτρα μακριά από το σημείο που ο ίδιος καθημερινά έδενε το τουριστικό του πλοιάριο.

Σε κλίμα συγκίνησης θα τελεστεί σήμερα και η κηδεία του άτυχου πατέρα και του 5χρονου γιου του, στο Σχιστό.

Ενδεικτικό της ατμόσφαιρας ήταν το ξέσπασμα συγγενών των θυμάτων την Τετάρτη, με αφορμή την παρουσία του χειριστή του ταχύπλοου στα δικαστήρια του Πειραιά.

Σε συνέντευξή του, ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε για το δυστύχημα ότι ο καπετάνιος του μοιραίου σκάφους κατέθεσε πως μετά το πρώτο σοκ κάλεσε συγγενικά του πρόσωπα, φρόντισε να μετεπιβιβάσει και να βγάλει στην ακτή τους φίλους του που ήταν μαζί του στο ταχύπλοο, όπου ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα γιατί έμπαζε νερά.

Ο Θ. Δρίτσας σημείωσε, επίσης, ότι ο οδηγός είχε τον χρόνο να επικοινωνήσει με τους δικούς του και τους δικηγόρους του και πως ο ίδιος τηλεφώνησε στις αρχές λέγοντας «αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε».

Οι δηλώσεις του κυβερνητικού στελέχους προκάλεσαν την αντίδραση του ΠΑΣΟΚ, το οποίο επεσήμανε πως «έστω με αφορμή το τραγικό συμβάν ο αρμόδιος Υπουργός θα έπρεπε άμεσα και κατά προτεραιότητα να ασχολείται για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη διαδικασία χορήγησης και αναθεώρησης των αδειών οδήγησης σκαφών».

«Αντί αυτού και ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης, σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου», υπογράμμισε η Χαριλάου Τρικούπη.

Άρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών των επιβαινόντων στο σκάφος που σκόρπισε το θάνατο ζήτησε, από την πλευρά του, ο Σταύρος Θεοδωράκης.

Σε ανάρτησή του στο Facebook, ο επικεφαλής του Ποταμιού σημείωσε ότι πρέπει «να μάθουμε τι έγινε και να αποδοθεί δικαιοσύνη» καθώς «οι φημολογίες δεν μπορούν να καλύπτουν την αλήθεια».

Εξάλλου, υπέρ των αλλαγών στη θαλάσσια νομοθεσία τάχθηκε η Ένωση Κεντρώων, με τον εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος, Γιάννη Καλλιάνο να δηλώνει:

«Επιμένουμε στο να αναζητηθούν πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος και να υπάρξουν αλλαγές στη νομοθεσία ώστε να επιτρέπονται μικρότερες ταχύτητες στα σκάφη και να δηλώνονται στα αρμόδια λιμεναρχεία όλοι οι επιβαίνοντες σε αυτά».

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα