Δείτε εντυπωσιακά πλάνα από το μισοβυθισμένο Παναγία Τήνου

Εντυπωσιακά ήταν τα πλάνα που κατέγραψε κάμερα Drone πάνω από το πλοίο «Παναγία Τήνου» στο λιμάνι του Πειραιά.

Την ίδια ώρα, σε σφράγιση και στεγανοποίηση του καταπέλτη του ημιβυθισμένου πλοίου «Παναγία Τήνου» στην προβλήτα της πύλης Ε-4, στο λιμάνι του Πειραιά, προχώρησαν από χθες τα ειδικά συνεργεία, καθώς την επόμενη εβδομάδα, κατά πάσα πιθανότητα την Τετάρτη, θα αρχίσει η απάντληση των υδάτων.

Το «Παναγία Τήνου» ήταν παροπλισμένο εδώ και καιρό στο λιμάνι του Πειραιά- καθώς το ΝΑΤ είχε προχωρήσει σε κατάσχεση λόγω οφειλών- και τη Μεγάλη Τρίτη, υπό αδιευκρίνιστη μέχρι στιγμής αιτία, παρουσίασε μεγάλη εισροή υδάτων παίρνοντας επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών.

Οι εργασίες που είχαν ξεκινήσει το πρωί τα ειδικά συνεργεία σταμάτησαν προσωρινά το μεσημέρι, καθώς απαιτούνται ειδικές άδειες από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, μία τυπική διαδικασία, η οποία αναμένεται γρήγορα να διευθετηθεί.

Το πρωί, οι δύτες πραγματοποίησαν έρευνες στα ύφαλα του πλοίου που έχει καθίσει στον πυθμένα της θάλασσας από τη μία πλευρά και όπου εντοπιζόταν κάποια τρύπα ή ρωγμή σφραγιζόταν με ξύλινα πώματα.

Η επιχείρηση της απάντλησης των υδάτων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει κάποιο μεγάλο ρήγμα, θα ξεκινήσει πιθανότατα επόμενη Τρίτη ή Τετάρτη, 3 ή 4 Μαϊου, καθώς όπως εξήγησε στέλεχος των συνεργείων στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι μία διαδικασία που εάν ξεκινήσει δεν μπορεί να σταματήσει και θα διαρκέσει περισσότερα από δύο με τρεις ημέρες. Στη συνεχεία, όταν το πλοίο ευθυγραμιστεί θα επιχειρηθεί από το εσωτερικό του να εντοπιστεί το συγκεκριμένο ρήγμα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις και με βάση τα σχέδια του πλοίου, το «Παναγία Τήνου» έχει γεμίσει από τη μία πλευρά με 25.000 τόνους νερού, ενώ στο εσωτερικό του τα νερά φαίνεται να έχουν προκαλέσει μεγάλες ζημιές στα περισσότερα σημεία.

Τα πιο πολλά σημεία του πλοίου έχουν βιντεοσκοπηθεί, ωστόσο λόγω της θολούρας των νερών δεν διακρίνονται πολλά πράγματα.

Τα ειδικά συνεργεία που έχουν αναλάβει τη διαχείριση του συγκεκριμένου πλοίου από τον ΟΛΠ έχουν τοποθετήσει αντιρρυπαντικό φράγμα γύρω από το «Παναγία Τήνου». Σύμφωνα με την πρώτη πληροφόρηση, από την ημιβύθιση του πλοίου δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ στο εσωτερικό του δεν υπήρχαν ποσότητες καυσίμων παρά μόνο λιπαντικά στοιχεία στο μηχανοστάσιο.

Το ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ έχει μεγάλο και περιπετειώδες παρελθόν. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το τέταρτο πλοίο της οικογένειας Βεντούρη που βαφτίστηκε με το ίδιο ακριβώς όνομα. Ναυπηγήθηκε τον Ιανουάριο του 1960 και η ολλανδική εταιρεία το ονόμασε KONINGIN WILHELMINA, δηλαδή βασίλισσα WILHELMINA.

Δρομολογήθηκε σε γραμμές της Ολλανδίας μέχρι τον Ιούλιο του 1978, όταν σταμάτησε τα δρομολόγια. Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς πουλήθηκε στη Ακτοπλοΐα Βεντούρη. Αρχικά είχε ονομάστηκε ΚΑΠΤΑΙΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος....

Το 1981 πήρε το γνωστό όνομα ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ και έγραψε ιστορία στην ελληνική ακτοπλοΐα μέχρι το 1994.



Το δεύτερο πλοίο που ονομάστηκε ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ (2), ήταν το Βέλγικο σκαρί PRINS PHILIPPE από το 1994 μέχρι και το 1996. Όπως μας πληροφορεί ο Δημήτριος Ψαραδέλης στο tinostoday το τρίτο σκαρί με το ίδιο όνομα, ήταν το ελληνικής κατασκευής ΛΗΜΝΟΣ της NOMICOS LINES που πέρασε το 2002 στα χέρια του Απόστολου Βεντούρη με τα σινιάλα της C LINK και συνέχισε μέχρι το 2009 με τα σινιάλα της NEL LINES. Και τα δυο πλοία δρομολογήθηκαν στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος. Το τέταρτο Παναγία Τήνου που πήρε κλίση μέσα στο λιμάνι του Πειραιά ήταν το πρώην ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ που το 2015 «βαφτίστηκε» ξανά με το αγαπημένο όνομα της οικογένειας Βεντούρη....

Για την ιστορία το αρχικό ολλανδικό Παναγία Τήνου το 1994 μετονομάστηκε σε ΑΡΤΕΜΙΣ και μετά την πτώχευση της εταιρίας πέρασε στα χέρια της MInoan Cruises και κάνει κρουαζιέρες ως μεταξύ Σαντορίνης και Ηρακλείου με ενδιάμεσους σταθμούς το Ρέθυμνο και τον Αγ. Νικόλαο. Το 2001 εγκατέλειψε οριστικά την Ελλάδα και κόπηκε για σίδερα στην Ινδία.


nautilia

thetoc

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα