Η Θεσσαλονίκη δεν θα αποκτήσει μετρό πριν από το ...

Η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να αποκτήσει μετρό πριν από το 2020 ή και το 2023, «όσο καλά και να πάμε από εδώ και πέρα και όποιον σταθμό και να καταργήσουμε», τόνισε ο πρόεδρος των Σωματείου Εργαζομένων, Χάρης Κυπριανίδης.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, οι καθυστερήσεις που έχουν ανακύψει με τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό, είναι απλώς το «χαλί» κάτω από το οποίο κρύβονται τα πραγματικά προβλήματα του έργου, ήτοι οι απαλλοτριώσεις, τα οικονομικά ζητήματα και τα θέματα μηχανικού.

Ακόμη και οι δύο μετροπόντικες, υπογράμμισε, που ανακοινώθηκε ότι «πιάνουν δουλειά», απλά θα αποθηκευτούν στον σταθμό της Ν. Ελβετίας, όπου μεταφέρονται, και δεν πρόκειται να λειτουργήσουν, όσο δεν κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι στη Βούλγαρη, εξαιτίας των εκεί προβλημάτων.

Ο γενικός γραμματέας του σωματείου, αρχαιολόγος Δημήτρης Παπάς, διευκρίνισε ότι απομένει να ολοκληρωθεί το 28% των ανασκαφών. «Φοβόμαστε», είπε, ότι «οι πρόσθετοι πόροι, ύψους 42 εκατ. ευρώ, που τελούν υπό τελική έγκριση για τις αρχαιότητες, δεν είναι επαρκείς». Πρόσθεσε δε, ότι η σύμβαση γι΄ αυτά τα 42 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων 10 εκατ. προορίζονται για την εφαρμογή οποιασδήποτε απόφασης -π.χ., περί απόσπασης κι ανάδειξης των αρχαιοτήτων- στον σταθμό Βενιζέλου), δεν έχει καν φτάσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο μέχρι στιγμής, ώστε ακολούθως να κυρωθεί απ' τη Βουλή.

Υπενθυμίζεται ότι, μέχρι στιγμής έχουν εγκριθεί για τα αρχαιολογικά έργα του μετρό Θεσσαλονίκης πόροι ύψους 92 εκατ. ευρώ (σ.σ. δεν συνυπολογίζονται τα 42 εκατ), εκ των οποίων έχουν δαπανηθεί 85 εκατ.
Οι δύο ομιλητές ανέφεραν, τέλος, ότι η αντιμετώπιση των εργαζομένων στο έργο είναι κακή. Έκαναν λόγο για άθλιες συμβάσεις με μειώσεις μισθών και αντισυνταγματικούς όρους για τους εργαζομένους, που τούς στερούν τα προβλεπόμενα δικαιώματα από την εργατική νομοθεσία.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα