Εξόφθαλμες ανισότητες! Με 4,6 στη Σχολή Αρχιτεκτόνων

Επτά χιλιάδες «τυχερούς» ανέδειξε η φετινή δημοσιοποίηση των βάσεων. Πρώτη φορά ανακοινώθηκαν χωριστές βάσεις για τις τρεις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων (κοινωνικά κριτήρια, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι), οι οποίες ήταν αισθητά χαμηλότερες από τις βάσεις της κανονικής σειράς, ενώ ειδικά στην κατηγορία των πολυτέκνων οι διαφορές ήταν συντριπτικές!

Καθώς από πέρυσι η βάση του δέκα έχει καταργηθεί, υπήρξαν πολλές περιπτώσεις εξόφθαλμων ανισοτήτων. Χαρακτηριστικά, στην - εκ των πλέον περιζήτητων - Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, η βάση για την κανονική σειρά υποψηφίων ήταν 18,95 (με άριστα το 20), ενώ στην κατηγορία των πολυτέκνων ο τελευταίος εισήχθη με... 4,62! Επίσης, υποψήφιοι της ίδιας κατηγορίας εισήχθησαν με βαθμό 3 στο Μαθηματικό και με 2 στη Φιλολογία Αθήνας! Με το σύστημα των μετεγγραφών υπήρχε και πάλι απόκλιση στις βαθμολογίες εισακτέων και μετεγγραφόμενων, αλλά δεν ήταν τόσο μεγάλη.

Οι νέες βάσεις θεσπίστηκαν μετά την κατάργηση του θεσμού των μετεγγραφών και βοηθούν πολύ τον προγραμματισμό στα πανεπιστήμια, που ξέρουν από την πρώτη μέρα κιόλας ακριβώς πόσους φοιτητές περιμένουν. Από την άλλη, όμως, προκάλεσαν σοβαρές ανισότητες μεταξύ των υποψηφίων προς όφελος των ειδικών κατηγοριών. Οι εισαγόμενοι των ειδικών περιπτώσεων για την εισαγωγή τους σε επιπλέον αριθμό θέσεων, που καθορίστηκαν αποκλειστικά γι' αυτούς, κρίθηκαν αρχικά με το σύνολο των μορίων της βαθμολογίας τους για τις θέσεις της γενικής σειράς και, εφόσον δεν εισάγονταν με τη γενική σειρά, στη συνέχεια κρίθηκαν για τις θέσεις της ειδικής περίπτωσης που δήλωσαν ότι εμπίπτουν.

Το τρομακτικό άνοιγμα της ψαλίδας οδήγησε το υπουργείο Παιδείας να δηλώσει ότι επανεξετάζει τον νέο θεσμό, ώστε να βρει λύση που δεν θα προκαλεί τέτοιες ανισότητες. Οπως ανακοίνωσε πάντως το υπουργείο, με τον προκαθορισμένο αριθμό εισακτέων ειδικών περιπτώσεων για κάθε τμήμα, δεν θα υπάρχει το φαινόμενο που παρατηρούσαμε κάθε χρόνο μέχρι τώρα. Σε πολλά τμήματα λόγω των ανεξέλεγκτων μετεγγραφών παρατηρούνταν μέχρι και 200% περισσότεροι πρωτοετείς φοιτητές με χαμηλότερο βαθμό εισαγωγής από ομοειδείς σχολές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να είναι σχεδόν αδύνατο να διεξαχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Με το νέο σύστημα, ακόμα και όταν παρατηρείται εισαγωγή με χαμηλή βαθμολογία, κάτι που συναντάται σε ελάχιστες περιπτώσεις (μονοψήφιος αριθμός ανά τμήμα), η εκπαιδευτική διαδικασία δεν επηρεάζεται.
Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα