Στην Πάρο ο Αλέξης Τσίπρας για τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου. Πόλεμος για τους συνοδούς

Ο πρωθυπουργός θα βρεθεί σήμερα στην Πάρο με αφορμή τα εγκαίνεια  και τον  αγιασμό του νέου αεροδρομίου που θα γίνουν στις 12 το μεσημέρι και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έχει προγραμματιστεί ομιλία του πρωθυπουργού και χαιρετισμός από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, και τον αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Aegean Airlines Ευτύχιο Βασιλάκη.

Ο πρωθυπουργός αφού ξεναγηθεί και περιηγηθεί τους χώρους του νέου κρατικού αερολιμένα Πάρου, θα έχει συναντήσεις με επαγγελματικούς και παραγωγικούς φορείς.

Το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού:

11:00 Αναχώρηση από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» προς Πάρο με ειδική πτήση της Aegean/Olympic Air
11:40 Άφιξη στον νέο Κρατικό Αερολιμένα Πάρου
12:00 Τελετή εγκαινίων - Αγιασμός
12:10 Χαιρετισμός από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη
12:15 Χαιρετισμός από τον αντιπρόεδρο του Δ.Σ. της Aegean Airlines, Ευτύχιο Βασιλάκη
12:20 Ομιλία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα
12:40 Ξενάγηση / περιήγηση στους χώρους του νέου Κρατικού Αερολιμένα Πάρου
13:30 Συναντήσεις με επαγγελματικούς και παραγωγικούς φορείς της Πάρου
20:00 Αναχώρηση με ειδική πτήση της Aegean/Olympic Air προς Αθήνα.

Πόλεμος για την τροπολογία για τα μέλη της αποστολής που συνοδεύουν τον Πρωθυπουργό

την Τετάρτη ψηφίστηκε τροπολογία από τη βουλή, με βάση την οποία τα μέλη της αποστολής που συνοδεύουν τον Πρωθυπουργό αλλά και τους υπουργούς Άμυνας και Εξωτερικών στα ταξίδια τους θα μπορούν να διαμένουν σε ίδιου επιπέδου και κόστους κατάλυμα, σε αντίθεση με την ως τώρα πρακτική, που προέβλεπε φθηνότερα ξενοδοχεία για τη συνοδεία του Πρωθυπουργού και των Υπουργών. H τροπολογία εγκρίθηκε από τη Βουλή με το Γενικό Λογιστήριο του κράτους να αναγνωρίζει ότι θα προκαλέσει πρόσθετη επιβάρυνση στα δημόσια οικονομικά.

Η τροπολογία ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων, συνδυάστηκε δε, από στελέχη της ΝΔ, με την επίσκεψη στην Πάρο και πυροδότησε σωρεία επιθέσεων στον Πρωθυπουργό και το επιτελείο του, ότι πάνε στη Πάρο για ακριβό τριήμερο με έξοδα των φορολογουμένων. Αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Μαξίμου, που κατηγόρησε την ΝΔ και τα στελέχη της για «γκαιμπελισμό» ενώ διευκρίνισε πως η αποστολή θα επιστρέψει αυθημερόν στην Αθήνα. Στο στόχαστρο βρέθηκαν ο αντιπρόέδρος της ΝΔ Αδ. Γεωργιάδης, τον οποίο το Μαξίμου θεωρεί ως υπεύθυνο για τα σενάρια τριήμερης διαμονής στην Πάρο με έξοδα του δημοσίου. Μάλιστα ζήτησε εμμέσως την αποπομπή του όπως και εκείνη του εκπροσώπου του κόμματος Γ. Κουμουτσάκου.

«Επειδή ο λαϊκισμός και ο κιτρινισμός έχουν όρια, προσκαλούμε τον κ. Γεωργιάδη, αλλά και τον κ. Κουμουτσάκο που έσπευσε να υιοθετήσει την γκεμπελική πρακτική, να μεταβούν στην Πάρο, προκειμένου να διαπιστώσουν, με τα ίδια τους τα μάτια, ότι η ολιγομελής κυβερνητική αντιπροσωπία θα μεταβεί και θα επιστρέψει αυθημερόν και μάλιστα χωρίς επιβάρυνση των δημοσίων εξόδων, αφού την ειδική πτήση χορηγεί η Aegean», αναφέρει η ανακοίνωση του Μαξίμου, η οποία προσθέτει, «πως μπορούν να είναι σίγουροι πως το βράδυ της ίδια μέρας θα επιστρέψουν στην Αθήνα μαζί με την κυβερνητική αποστολή και την ίδια πτήση, προκειμένου να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους στον Πρόεδρο της ΝΔ, ο οποίος, ασφαλώς, δεν πρόκειται να ανεχθεί δύο ψεύτες και λαϊκιστές σε ανώτατα κομματικά αξιώματα», σημειώνεται σε κυβερνητικό non paper, όπου διευκρινίζεται και ότι η τροπολογία δεν αφορά σε ταξίδια εντός Ελλάδος αλλά αποστολές του Πρωθυπουργού και των υπουργών Αμυνας και Εξωτερικών στο εξωτερικό.

Η απάντηση της ΝΔ ήταν δεικτική και επιθετική, ενώ υπαινίσσεται ότι η αυθημερόν επιστροφή αποφασίστηκε μετά τον σάλο που προκλήθηκε: «Λυπούμαστε που χαλάσαμε στον πρωθυπουργό και την κουστωδία του το τριήμερο στην Πάρο! Ας μην ανησυχούν όμως. Πολύ σύντομα η Κυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου θα είναι σε μόνιμες διακοπές», αναφέρει η ΝΔ και προσθέτει: «Ομως, τότε, δεν θα καλύπτονται από την τροπολογία της δωρεάν αναψυχής, την οποία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα καταργήσει», προσθέτει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Στο Μέγαρο Μαξίμου αποδίδουν πάντως μεγάλη σημασία στα εγκαίνια του αεροδρομίου, ενώ επισημαίνουν ότι η επιχειρησιακή του λειτουργία είναι αποτέλεσμα της δικής τους προσπάθειας, αφού η ολιγωρία των προηγούμενων κυβερνήσεων και η κατασπατάληση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από τα δημόσια ταμεία με ανολοκλήρωτο το έργο κατασκευής διάδρομου του νέου αεροδρομίου της Πάρου, παρέμεινε μέχρι και την ανάληψη της κυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ στις 20/1/2015.

Τονίζουν μάλιστα, πως το νέο αεροδρόμιο τέθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία μετά από 20 χρόνια αφότου πρωτοαιτήθηκαν οι κάτοικοι της Πάρου τη δημιουργία νέου αεροδρομίου, και ότι η ολοκλήρωση του διαδρόμου έγινε χάρις στην αποφασιστική στάση του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ με την αποπληρωμή του έργου και τον καθορισμό καταληκτικής ημερομηνίας παράδοσης του, τον Μάιο του 2016.

Το νέο αεροδρόμιο

Το νέο αεροδρόμιο που τέθηκε την περασμένη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016 σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία - 20 χρόνια μετά από την ημέρα που οι κάτοικοι της Πάρου το αιτήθηκαν μέσω απόφασης του Δημοτικού τους Συμβουλίου - χαρακτηρίζεται σημαντικό έργο υποδομής καθώς εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Πάρου και της Αντιπάρου που διαθέτουν πλέον ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, για την υλοποίηση του οποίου αγωνίστηκε ο παριανός λαός, φορείς του νησιού, η τοπική αυτοδιοίκηση, αξιοποιήθηκαν όχι μόνο εθνικοί πόροι αλλά και ιδιωτικοί, υπήρξε συνεργασία του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης.

Το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Πάρου τέθηκε σε λειτουργία χάρη στις δυναμικές και συντονισμένες ενέργειες της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ», αναφέρουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές ενόψει των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου. Η πρώτη πτήση στο νέο διεθνές αεροδρόμιο της Πάρου πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 25 Ιουλίου, 2016 και όπως επισημαίνουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, το νέο αεροδρόμιο τέθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία μετά από 20 χρόνια αφότου πρωτοαιτήθηκαν οι κάτοικοι της Πάρου τη δημιουργία νέου αεροδρομίου. «Η ολιγωρία των προηγούμενων κυβερνήσεων και η κατασπατάληση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από τα δημόσια ταμεία με ανολοκλήρωτο το έργο κατασκευής διάδρομου του νέου αεροδρομίου της Πάρου, παρέμεινε μέχρι και την ανάληψη της κυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ στις 20/1/2015», αναφέρει η κυβέρνηση και υπογραμμίζει ότι «η Πάρος εντάχθηκε στις άγονες γραμμές επειδή δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους. Η επιδότηση της γραμμής Αθήνας- Πάρου, ως άγονης, ανερχόταν στα 4,2 εκατ. ευρώ ετησίως». «Είναι χαρακτηριστικό, ότι η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (σ.σ η επιδότηση) σε βάθος τετραετίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατ. Σε απλή μετάφραση, η επιδότηση μίας τετραετίας, στοίχισε, τόσο όσο το συνολικό σχεδόν κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του διαδρόμου και του πεδίου ελιγμών του νέου αεροδρομίου!», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.

 

Η κατασκευή νέου αεροδρομίου ήταν ένα αίτημα αρκετών ετών και εκτιμάται ότι δεν θα ωφελήσει μόνο την Πάρο και την Αντίπαρο αλλά και τα γύρω νησιά. Είναι αξιοσημείωτη η συμβολή των κατοίκων του νησιού μέσω της σύστασης αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας για τη συγκέντρωση μέρους των χρημάτων που απαιτήθηκαν για την ολοκλήρωσή του, την ΑΜΚΕ «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία για τη δημιουργία εγκαταστάσεων εδάφους νέου αερολιμένα Πάρου». Μέσω της ΑΜΚΕ οι Παριανοί συνέβαλαν με όποια οικονομική δυνατότητα και με όσα μέσα είχαν για να καλύψουν δαπάνες του έργου.

Το έργο του νέου αεροδρομίου αφορά στο νέο διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, που αποτελεί πάντα και το σημαντικότερο κατασκευαστικό κομμάτι ενός αεροδρομίου πολύ περισσότερο που πλέον δίνεται η δυνατότητα να δεχθεί και πτήσεις του εξωτερικού, να δεχθεί μεγαλύτερα αεροσκάφη και άρα με περισσότερες διαθέσιμες θέσεις επιβατών, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο. Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει πλήρεις, σύγχρονες και λειτουργικές υποδομές και εγκαταστάσεις διαδρόμου. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2.000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ολοκλήρωση των κτηριακών εγκαταστάσεων του νέου αεροσταθμού, με προοπτική επέκτασής τους.

Έτσι η Πάρος από τη φετινή θερινή περίοδο αποκτά επιτέλους νέο αεροδρόμιο με όλες τις προβλεπόμενες υποδομές και πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.

Η λειτουργία του νέου αεροδρομίου εκτιμάται ότι θα τετραπλασιάσει την αεροπορική κίνηση της Πάρου, με οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό, την απασχόληση, την τοπική κοινωνία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιβατική κίνηση μέσω του παλιού αεροδρομίου που είχε μήκος διαδρόμου μόλις 600 μέτρα, έφτανε τα 30.000 άτομα ετησίως. Μέσω του νέου αεροδρομίου έχει υπολογιστεί ότι θα έχουμε σε βάθος 16 μηνών τετραπλασιασμό των επιβατών.

Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου αναμένεται να αποδώσει και όφελος στο ελληνικό δημόσιο και αυτό διότι η Πάρος είχε ενταχθεί στις άγονες γραμμές επειδή δεν διέθετε μέχρι σήμερα επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί ένα μόνο τύπος μικρού αεροσκάφους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιδότηση της γραμμής Αθήνας-Πάρου ανερχόταν σε 4,2 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Τη δε περασμένη τετραετία η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατομμυρίων ευρώ. Με άλλα λόγια το κράτος χρειάστηκε να πληρώσει σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου.

Ο νέος διάδρομος μήκους 2000 μέτρων του αεροδρομίου της Πάρου, κόστισε 15,2 εκατομμύρια ευρώ. Οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κλπ για την κατασκευή νέου διαδρόμου είχαν ξεκινήσει πριν από μια 20ετία, το 1996 και η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Η κατασκευή του διαδρόμου που δίνει τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας, δίνει τη δυνατότητα στην Πάρο να συνδεθεί με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κλπ).

Η ολοκλήρωση δε του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τ.μ. και των συνοδών έργων επέτρεψαν την εκκίνηση της κανονικής επιχειρησιακής λειτουργίας του νέου αεροδρομίου της Πάρου. Σε μια δεύτερη φάση σχεδιάζεται ο διπλασιασμός της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1.500 τ.μ. για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης ενώ προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί μεγάλος αεροσταθμός επιφάνειας 5.000 τ.μ. τα επόμενα χρόνια και οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.

Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο της Πάρου χρειάστηκε ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμό και παρεμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της ΥΠΑ. Είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα χρόνια οικονομικές εμπλοκές και μεγάλες καθυστερήσεις και τελικά η ολοκλήρωση του διαδρόμου έγινε αφού το ΥΠΟΜΕΔΙ προχώρησε στην αποπληρωμή του έργου και στον καθορισμό καταληκτικής ημερομηνίας παράδοσης του, τον περασμένο Μάϊο.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ προωθεί σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Φορείς της Πάρου, ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι αναγκαία στο νησί

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα