Αλεξιάδης: Δεν καταργείται το ΣΔΟΕ

Στη διαβεβαίωση ότι το ΣΔΟΕ δεν θα καταργηθεί και δεν θα αποδυναμωθεί προχωρήσει σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης και ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να παραγραφούν οι υποθέσεις του. Ο κ. Αλεξιάδης προχώρησε σε αυτές τις διαβεβαιώσεις με αφορμή τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η απόφαση μεταφοράς των αρμοδιοτήτων τελωνειακού και φορολογικού ελέγχου καθώς και 500 υπαλλήλων και 3.500 υποθέσεων,  στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Η κριτική που ασκείται από διάφορες πλευρές, κυρίως από τους κόλπους των εφοριακών, είναι ότι μετά την μεταφορά 3.500 υποθέσεων στη ΓΓΔΕ, όπως προβλέπει το Μνημόνιο, οι υπόλοιπες υποθέσεις του ΣΔΟΕ θα μετατραπούν σε πληροφοριακά δελτία.

«Δεν θα ελεγχθούν οι υποθέσεις από εξωγήινους, εφοριακοί και τελωνειακοί τις ήλεγχαν , το ίδιο θα συμβεί και τώρα» υποστήριξε ο υπουργός δίνοντας διευκρινίσεις για το τι ακριβώς πρόκειται να συμβεί.

Όπως είπε:

Σήμερα το ΣΔΟΕ έχει ανοιχτές 38.000 υποθέσεις οι οποίες αφορούν 1.300.000 ΑΦΜ φυσικών και νομικών προσώπων.

Με τα σημερινά δεδομένα, 11.500 υποθέσεις, μεταξύ των οποίων και η λίστα Λαγκάρντ, θα παραγράφονταν στις 31-12-2015 κάτι το οποίο δεν πρόκειται να συμβεί. Η κυβέρνηση σχεδιάζει παράταση του χρόνου παραγραφής των υποθέσεων αυτών κατά ένα έτος

Από το σύνολο των υποθέσεων, 3.500 πρόκειται να μεταφερθούν στη ΓΓΔΕ.

Οι υποθέσεις οι οποίες θα παραμείνουν στο ΣΔΟΕ, θα αποφασιστεί με νομοθετική διάταξη την οποία θα κληθεί να ψηφίσει η Βουλή, τι θα γίνουν. Εξετάζεται το ενδεχόμενο τις υποθέσεις αυτές να τις «τρέξει» το ΣΔΟΕ. «Καμία υπόθεση δεν πρόκειται να παραγραφεί»

Όσον αφορά στο προσωπικό, από τους 750 εργαζόμενους, οι 550 θα μεταφερθούν στη ΓΓΔΕ, χωρίς να καταργηθούν οι υπηρεσιακές θέσεις στο ΣΔΟΕ οι οποίες θα παραμείνουν 830.

«Κάποιοι λένε ότι πάμε να κουκουλώσουμε υποθέσεις. Αυτή η κυβέρνηση θα ενισχύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, δεν υπάρχει περίπτωση ούτε πόντο να υποχωρήσουμε σε θέματα φοροδιαφυγής» σημείωσε ο υπουργός και περνώντας στην αντεπίθεση  σημείωσε ότι  κάποιοι θα πρέπει να απολογηθούν για τα αποτελέσματα της λίστας Λαγκάρντ. Επικαλούμενος τα στοιχεία για τους ελέγχους που ολοκληρώθηκαν από το 2010 έως σήμερα, τόνισε ότι «φαίνεται πως από την αρχή είχε αποφασιστεί να οδηγηθεί σε παραγραφή η λίστα Λαγκάρντ».

Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσε ο κ. Αλεξιάδης:

Στο ΣΔΟΕ δεν πρόκειται να μείνει καμία φορολογική ή τελωνειακή υπόθεση για έλεγχο. Θα ασχολείται μόνο με απάτη και οικονομικό έγκλημα, μαύρο χρήμα, ναρκωτικά, όπλα κλπ.

Αργότερα θα ανοίξει και το θέμα της ενίσχυσης του προσωπικού που θα μείνει στο ΣΔΟΕ.

Λίστα Λαγκάρντ: μέσα στο 2016 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο έλεγχος όλων των περιπτώσεων. «Δεν κουκουλώνουμε τίποτα, δεν θα μείνουν ανέλεγκτες ούτε οι άλλες λίστες, Λονδίνο, Λίχτενσταιν, σκάφη Ολλανδίας, εμβάσματα εξωτερικού κλπ.

Για τους ελέγχους που έχουν καθυστερήσει ο Αλεξιάδης είπε ότι «θα αποδοθούν ευθύνες σε όλους» (φωτογραφίζοντας την ηγεσία του ΣΔΟΕ.

Στα 15 με 20 δις€ η ετήσια φοροδιαφυγή στην Ελλάδα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Έχουμε ενδείξεις για μεγάλη φοροδιαφυγή και φοροαποφυγή από ομίλους που κάνουν κήρυγμα στα συνέδρια κατά της φοροδιαφυγής. Δεν μπορεί να γίνεται όλη η φοροδιαφυγή από υδραυλικούς, συνεργεία, ηλεκτρολόγους.

«Θα πάμε παντού, το μόνο άβατο για εμάς είναι το Άγιο Όρος, τίποτα άλλο». Ας προσέχουν όσοι εμπλέκονται με το σπορ της φοροδιαφυγής.

Την ερχόμενη εβδομάδα το Ν/Σ για τις αδήλωτες καταθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού, που θα έχει συντελεστή (και όχι κλίμακα). Το πόσο θα είναι θα το δούμε, αλλά θα είμαστε ρεαλιστές. Όχι προσαυξήσεις, όχι πρόστιμα και ποινικές διώξεις.

Μία από τις προτάσεις που μας έχει έρθει είναι να εφαρμόσουμε τον Νόμο Μόντι στην Ιταλία, όπου επιβλήθηκε φόρος 0,76% επί της αξίας των ακινήτων που βρίσκονται στο εξωτερικό και ανήκουν σε Ιταλούς. Αν ο φόρος που επιβάλλεται στην χώρα του ακινήτου είναι 0,5% να πληρώνει στην Ιταλία το υπόλοιπο 0,26% και αξία να λαμβάνεται αυτή που έχει η ξένη χώρα.

Μέσα στον Οκτώβριο η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών πολλών κλάδων με το ΥΠΟΙΚ.

Τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας

Ανοικτό το ενδεχόμενο για μικρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από φέτος. Να χαμηλώσουμε στα χαμηλά και να αυξήσουμε στα μεσαία και υψηλά.

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα