Τέλη Κυκλοφορίας 2017: Ποιοι θα δουν αύξηση και ποιοι μείωση

Στις 15 Νοεμβρίου θα ανακοινωθούν επίσημα τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017. Τα σενάρια που φέρονται να επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών είναι να υπάρχουν νέες κατηγορίες τελών. Σύμφωνα με αυτά, αυξήσεις θα δουν όσοι αγόρασαν ακριβό αυτοκίνητο την τελευταία πενταετία, ενώ μείωση αναμένεται να δουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων άνω των 10 ετών.

Για τα αυτοκίνητα πριν το 2005 έρχονται μειώσεις από 5% ως και 10%, ενώ ακόμη μεγαλύτερη θα δουν όσοι έχουν αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’90.

Αύξηση των τελών θα δουν επίσης, όσοι έχουν αυτοκίνητο από το 2007 ως το 2010 καθώς τα τέλη τους θα υπολογιστούν με βάση τους ρύπους.

Τέλος, για πρώτη φορά φέτος θα βρεθούν να πληρώνουν τέλη όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο με ρύπους από 80 ως 90 γραμμάρια, ενώ περαιτέρω επιβαρύνσεις τελών θα εφαρμοστούν και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Σημειώματα για 200.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων

Ωστόσο τη λυπητερή θα δουν νωρίτερα όσοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δεν πλήρωσαν τέλη το 2013-2014, καθώς ήδη αποστέλλονται τα σχετικά σημειώματα.  Ακολουθούν όσοι δεν πλήρωσαν το 2015-2016.

Οι φορολογούμενοι που κυκλοφορούσαν τα οχήματά τους χωρίς να έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 200.000 φορολογούμενους και η οφειλή τους ενδέχεται να ξεπερνά τις 2.000 -3.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, στους 94.887 ανέρχονται οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν κατέβαλαν τέλη κυκλοφορίας για το 2013. Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΟΙΚ τους αναλογούν τέλη και πρόστιμα συνολικού ύψους 46.932.781,30 ευρώ. Άλλοι 112.997 κάτοχοι Ι.Χ δεν πλήρωσαν για το 2014. Επιβαρύνονται με 53.911.079,20 ευρώ.

Πρόκειται για περιπτώσεις που δεν πλήρωσαν τέλη αλλά δεν κατέθεσαν και πινακίδες. Το πρόβλημα προέκυψε όταν σταμάτησαν τα αυτοκόλλητα σήματα και οι έλεγχοι για τα τέλη κυκλοφορίας.

Τι ισχύει για τις μεταβιβάσεις

Προϋπόθεση για την μεταβίβαση κάθε οχήματος είναι να έχουν καταβληθεί προηγουμένως τόσο τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η μεταβίβαση όσο και τα τέλη κυκλοφορίας προηγουμένων ετών, τα οποία τυχόν οφείλονται για το χρόνο που το όχημα βρισκόταν στην κατοχή του μεταβιβάζοντος, συμπεριλαμβανομένων των προβλεπόμενων από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, προστίμων.

Μάλιστα, για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του οχήματος δεν αρκεί η βεβαίωση των τελών ή η υπαγωγή τους σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών, αλλά απαιτείται η ολοσχερής εξόφλησή τους μαζί με τα προστιθέμενα πρόστιμα.


Ήδη οι γενικές κατευθύνσεις έχουν δοθεί από το υπουργείο και με βάση αυτές υπάρχουν νέες κατηγορίες τελών για τουλάχιστον 1,5 εκατομμύριο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Τα πολύ δυσάρεστα νέα έρχονται για όσους αγόρασαν ακριβό αυτοκίνητο την τελευταία πενταετία. Τα καινούργια και ακριβά αυτοκίνητα θα είναι αυτά που θα πληρώσουν τη νύφη και που ουσιαστικά θα κάνουν την απόσβεση για τη μείωση σχεδόν στο μισό των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων άνω των δέκα ετών.
Για τα αυτοκίνητα πριν το 2005 έρχονται μειώσεις από 5% ως και 10%, ενώ για τα αυτοκίνητα πριν το 2000 οι μειώσεις στα τέλη ξεκινούν, σύμφωνα πάντα με τα όσα διαρρέονται από το 10% και φτάνουν ως και το 40% γεγονός που σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων της δεκαετίας του '90 θα δουν μείωση πάνω από 500 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας.

Μια πολύ μεγάλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων ωστόσο θα δει μια μικρή αύξηση των τελών (μικρή λέγεται από στελέχη του υπουργείου ότι θα είναι) και αυτοί δεν είναι άλλοι από όσους έχουν αυτοκίνητο από το 2007 ως το 2010 καθώς τα τέλη τους θα υπολογιστούν με βάση τους ρύπους.
Υπάρχουν βέβαια μέσα σε αυτούς και κάποιοι που θα πληρώσουν λιγότερα τέλη, αλλά αυτοί είναι ελάχιστοι καθώς είναι ελάχιστα και τα αυτοκίνητα πριν το 2010 που κυκλοφορούν και έχουν χαμηλούς ρύπους.
Για πρώτη φορά φέτος θα βρεθούν να πληρώνουν τέλη όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο με ρύπους από 80 ως 90 γραμμάρια, ενώ καπέλο αναμένεται να μπει στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά και αυτό αναμένεται να είναι της τάξης των 10 ευρώ.

 

Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα