Εφορία: Σφίγγει ο κλοιός για οφειλέτες Δημοσίου

Αντιμέτωποι με το «ηλεκτρονικό μάτι» και το τηλεφωνικό κέντρο της εφορίας, βρίσκονται οι φορολογούμενοι που καθυστερούν να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα να δέχονται βροχή ηλεκτρονικών μηνυμάτων κάθε φορά που αφήνουν απλήρωτους φόρους.

Η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης του υπουργείου Οικονομικών, εξελίσσεται σε βασικό εργαλείο στο «οπλοστάσιο» για την έγκαιρη συλλογή των φόρων και τον περιορισμό της ροής νέων ληξιπρόθεσμων χρεών προς τη μεγάλη δεξαμενή των 88 δισ. ευρώ.

Η no.reply.ypoik@gsis.gr είναι ηλεκτρονική διεύθυνση που χρησιμοποιείται από το Α΄ Τμήμα της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης, με στόχο την άμεση και οικειοθελή ανταπόκριση των φορολογουμένων έναντι των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

Τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλλονται από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

-Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν στην υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β΄ και Γ΄ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ΄ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β΄ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.

-Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογούμενους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών. Αφορούν σε πέντε θεματικές ενότητες:

-ΦΠΑ Β' και Γ΄ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

-Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

-Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

-Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου οι βεβαιωμένες οφειλές, που έληξαν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

Οι φορολογούμενοι που λαμβάνουν ηλεκτρονικά μηνύματα από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, ενώ έχουν τακτοποιήσει τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, θα πρέπει να αγνοούν αυτά τα μηνύματα.

Τηλεφωνικά

Στη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, αναπτύσσονται και δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας που αφορούν σε αξιολογημένες, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ομάδες φορολογούμενων και οφειλετών.

Για το λόγο αυτό έχει συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο εξερχομένων κλήσεων, το οποίο στελεχώνεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης, με κύρια αρμοδιότητα την τηλεφωνική επικοινωνία με φορολογούμενους πολίτες και στόχο την επίτευξη εκούσιας συμμόρφωσης ως προς την υποβολή των δηλώσεων και την καταβολή των οφειλών.

Ρυθμίσεις χρεών

Οι φορολογούμενοι με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο έχουν τη δυνατότητα να τα ρυθμίσουν είτε με την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων είτε με την παλαιότερη η οποία -υπό προϋποθέσεις- φθάνει τις 24 δόσεις.

Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης μπορεί να ενταχθεί κάποιος εκ νέου, εφόσον η απώλεια οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας.

Ο οφειλέτης μπορεί εντός 2 μηνών από την απώλειά της να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξής του στη ρύθμιση μαζί με τα στοιχεία που θεμελιώνουν τη συνδρομή των λόγων ανωτέρας βίας.

Η αίτηση υποβάλλεται, εφόσον αυτό υποστηρίζεται, ηλεκτρονικά σε εφαρμογή στη διεύθυνση του διαδικτύου www.gsis.gr του Υπουργείου Οικονομικών και κατ' εξαίρεση στο Δικαστικό Τμήμα της Δ.Ο.Υ. / Ελεγκτικού Κέντρου, ο προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης των ρυθμιζόμενων οφειλών.

Στην περίπτωση συναρμοδιότητας της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης, αρμόδια ορίζεται η Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης για συνολικές βασικές οφειλές ανά οφειλέτη άνω του 1.500.000 ευρώ ανεξάρτητα του ύψους της ρυθμιζόμενης οφειλής.

Για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο που δεν έχουν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση μπορεί να ληφθούν, κατά την κρίση του Προϊσταμένου της αρμόδιας για την επιδίωξη της οφειλής Υπηρεσίας, τα μέτρα που προβλέπονται στον ΚΕΔΕ και είναι:

-Κατάσχεση κινητών, είτε στα χέρια του οφειλέτη, είτε κινητών και απαιτήσεων γενικώς του οφειλέτη που βρίσκονται στα χέρια τρίτου.

-Κατάσχεση ακινήτων.

Euro2day


Ακολουθήστε το Madata.GR στο Google News Madata.GR in Google News

Δείτε ακόμα