Σας παρουσιάζουμε το νέο είδος μύγας: Δραπέτης Βρυξελλών

Ένα νέο είδος μύγας ανακάλυψαν πρόσφατα οι βιολόγοι στον βοτανικό κήπο του Ζαν Μασάρ των Βρυξελλών, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο για την Ευρώπη, όπως ανακοίνωσε το Βασιλικό Ινστιτούτο Φυσικών Επιστημών του Βελγίου.

«Είναι πάρα πολύ σπάνιο να ανακαλύπτεται ένα άγνωστο είδος στο Βέλγιο. Η τελευταία ανακάλυψη νέου είδους μύγας χρονολογείται για περισσότερα από 20 χρόνια», εξηγεί ο εντομολόγος Πάτρικ Γκρουτάερτ, επισημαίνοντας πως  η πανίδα της δυτικής Ευρώπης έχει μελετηθεί εκτεταμένα και, κατά συνέπεια, είναι δύσκολο για τους επιστήμονες να βρίσκουν νέα είδη. «Δεν βρίσκουμε κάθε μέρα ένα νέο είδος εντόμου στο Βέλγιο!» αναφέρει ο Γκρουτάερτ.

Η μύγα ονομάστηκε «Δραπέτης Βρυξελλών» (Drapetis bruscellensis) και βρέθηκε χάρη σε μια εντομοπαγίδα που είχε τοποθετηθεί το 2015 στον βοτανικό κήπο τστις παρυφές του Δάσους του Σουάν, έξω από τη βελγική πρωτεύουσα.

Το έντομο μόλις  2 χιλιοστών, βρέθηκε είναι μαύρο με γυαλιστερό θώρακα.  Οι βιολόγοι μελετώντας εξονυχιστικά το DNA της και τα μορφολογικά χαρακτηριστικά της (κεραίες, πόδια, ακόμη και τα γεννητικά όργανα) αντιλήφθηκαν το μέγεθος της ανακάλυψής τους.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο η  «Δραπέτης Βρυξελλών» ζει κυρίως σε κορμούς δέντρων και σε φύλλα ενώ τρέφεται με ακάρεα και με έντομα ακόμη πιο μικρά από την ίδια.