Έχετε πόνο σε αυχένα και ώμους; Ασκήσεις

13 Ιουλίου 2008 | 08:534308 α- α+

Μια νέα έρευνα δείχνει ότι οι ασκήσεις ενδυνάμωσης ανακουφίζουν από τον χρόνιο πόνο στον λαιμό και τους ώμους, ένα πρόβλημα, το οποίο έχει ενταθεί και έχει γίνει σύνηθες καθώς αυξάνεται ολοένα o αριθμός όσων εργάζονται, καθημερινώς για πολλές ώρες, μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Οι πόνοι του λαιμού και των ώμων συνήθως προέρχονται από τον άνω τραπεζοειδή μυ, ο οποίος «διατρέχει» το πάνω μέρος της πλάτης και τους ώμους και βοηθά στις κινήσεις του λαιμού. Η εκτέλεση επαναλαμβανόμενων «μονότονων» εργασιών, όπως αυτή σε υπολογιστή, «σφίγγουν» τον μυ κάνοντάς τον ευαίσθητο.

Η μελέτη

H εν λόγω μελέτη συμπεριέλαβε 48 γυναίκες από τη Δανία με χρόνιο πόνο του τραπεζοειδούς μυός, οι περισσότερες από τις οποίες αφιέρωναν μεγάλο μέρος του χρόνου της εργασίας τους μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι ερευνητές καθόρισαν κατά τυχαίο τρόπο, οι γυναίκες αυτές να εκτελούν επιτηρούμενες ασκήσεις ενίσχυσης μυών ή αεροβικές ασκήσεις ή να δέχονται γενικές συμβουλές για την υγεία τους. Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Arthritis and Rheumatism. Tα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι ειδικές ασκήσεις, που στοχεύουν στην άμβλυνση πόνων των μυών του αυχένα και των ώμων, ανακουφίζουν περισσότερο από τις γενικές ασκήσεις, σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή δρα Lars L. Andersen του Εθνικού Ερευνητικού Κέντρου για το Περιβάλλον Εργασίας στην Κοπεγχάγη.

Επί δέκα εβδομάδες, οι γυναίκες στην ομάδα ασκήσεων ενδυνάμωσης λειτουργούσαν τους μυς του αυχένα και των ώμων χρησιμοποιώντας βάρη χεριών, τρεις φορές την εβδομάδα επί 20 λεπτά. Γυναίκες στις ομάδες αεροβικών ασκήσεων προπονούνταν σε στατικό ποδήλατο. Επειτα από δέκα εβδομάδες, σε εκείνες που εκτελούσαν ασκήσεις ενδυνάμωσης καταγράφηκε ελάττωση των πόνων κατά 70% μέχρι 80%, ενώ, αντιθέτως, αυτές οι οποίες ακολούθησαν αεροβικές ασκήσεις αισθάνονταν καλύτερα για περίπου δύο ώρες μετά τις ασκήσεις χωρίς όμως μακροπρόθεσμη βελτίωση.

Τα πρώτα σημάδια

Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης ενισχύουν τον μεταβολισμό των πρωτεϊνών στους μυς, είπε στο Reuters Health ο δρ Andersen και αυτό βοηθά στη βελτίωση της κατάστασης του μυϊκού ιστού. Επιπροσθέτως οι ισχυρότεροι μύες αντέχουν περισσότερο φορτίο εργασίας, και αυτό από μόνο του δρα προληπτικά στην εκδήλωση πόνου. Ο πόνος στον αυχένα μπορεί να έχει διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της αρθρίτιδας και των χρόνιων πονοκεφάλων. Σύμφωνα με τον δρα Andersen, το «σφίξιμο» και η ευαισθησία κατά μήκος του άνω τμήματος της πλάτης και των μυών της είναι σημάδια ότι ο πόνος πηγάζει από τον τραπεζοειδή μυ. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη ήταν απλές, όπως πλάγιες άρσεις των ώμων κρατώντας ένα βάρος σε κάθε χέρι, με τους βραχίονες εκτεταμένους προς τις πλευρές του σώματος έτσι που οι ασκήσεις να μπορούν να γίνουν εύκολα στο σπίτι, καστέληξε ο δρ Andersen. Ωστόσο, μερικά άτομα με χρόνιο πόνο στον αυχένα μπορεί να χρειάζονται βοήθεια από φυσιοθεραπευτές για να αρχίσουν το πρόγραμμα, επισημάνθηκε, αλλά αυτό εξαρτάται από τη σοβαρότητα του προβλήματος.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

madata.gr
Σχολιάστε το άρθρο:

Ροή Ειδήσεων